اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 30 مهر 1391 / کد مطلب: 4065 / نظرات: 0


« برگزاری دوره مهارتی پرورش زنبورعسل در سبزوار »


« برگزاری دوره مهارتی پرورش زنبورعسل در سبزوار »
مسئول روابط عمومی جهاد كشاورزي سبزوار از برگزاری دوره مهارتی پرورش زنبورعسل در این شهرستان خبر داد.
به گزارش سبزوارپیام ، حسین چرمچی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای فراهم نمودن بستر کارآفرینی، ایجاد اشتغال و تامین نیاز آموزشی، اداره ی آموزش و ترویج با همکاری بخش خصوصی، این دوره 7 روزه را برگزار نمود تا 20 نفر از فراگیران حاضر در دوره با مسائل علمی و عملی پرورش زنبورعسل آشنا شوند.
رئیس اداره آموزش وترویج تصریح کرد: اهمیت پرورش زنبورعسل، پرورش ملکه صنعتی و نیمه صنعتی، آرایش کلنی های زنبورعسل و فراگیری علمی وتجربی در خصوص افزایش کمی وکیفی عسل، از جمله مواردی است که در این دوره ارائه شد.
حمید کیانی مهر در ادامه افزود: در برخی کشورها با استفاده از اصلاح و پرورش ملکه توانسته اند میانگین تولید عسل را به 30 کیلوگرم از هر کلنی برسانند، در حالیکه این رقم در شرایط اقلیمی خاص ایران کمتر است.
     لذا این مسئول موفقیت در امر پرورش زنبورعسل را مربوط به داشتن کلنی های با کیفیت بالا عنوان کرد که بستگی به مدیریت کلنی ها، خصوصیات ملکه وپوشش گیاهی منطقه دارد، ایشان بین فاکتور های مذکور نقش ملکه را مهمتر عنوان کرد چرا که ویژگی های مهمی چون جمع آوری گرده، مقاومت به آفات و بیماری ها و.... از ملکه به نسل های بعد منتقل می شود.
وی خاطرنشان کرد در سال جاری سبزوار با داشتن 4 هزارکلنی و میانگین تولید 15 کیلوگرم عسل از هر کندو، 60 تن عسل تولید داشته و رتبه پنجم استان را به خود اختصاص داده است.
در خاتمه یادآور می شود علاوه بر بسته های کمک آموزشی، گواهینامه پایان دوره برای فراگیران صادر می شود.  





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.