اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 28 مهر 1391 / کد مطلب: 4044 / نظرات: 0


روحیه كار،تلاش و امید باید در بین اقشار جامعه حفظ شود


روحیه كارتلاش و امید باید در بین اقشار جامعه حفظ شود
     امام جمعه سبزوار گفت : ما بایستی روحیه كار ، تلاش و امید را در بین تمام اقشار مردم چه شهری و چه روستایی حفظ كنیم.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام 'غلامحسین ابراهیمی' در خطبه های نماز جمعه وحدت آفرین این هفته سبزوار با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی مطالبی بیان كرد.

وی در بخشی از سخنانش افزود : تحریم از ابتدای پیروزی انقلاب وجود داشته ولی ما بایستی تكلیف و وظیفه خود را بدانیم.

وی افزود: نظام ما نظامی اسلامی است و رعایت مقررات آن بر همه واجب و تخلف از مقررات آن حرام است .

امام جمعه سبزوار با بیان اینكه مهمترین بنیان در حكومت مدیریت اسلامی است ،گفت : اگر این مدیریت در جامعه پیاده شود رشوه ، فرق بین فقیر و غنی و دوست و غیر دوست وجود ندارد.

حجت الاسلام ابراهیمی به عهد امیر المومنین علی (ع) و مالك اشتر هم اشاره كرد و گفت : در عهد امیر المومنین علی (ع) به تقوای الهی و اطاعت از اوامر و نواهی پروردگار تاكید شده است .

امام جمعه سبزوار در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به شهادت مظلومانه زائران خانه خدا در سال 66 یاد و خاطره آنان را گرامی داشت .

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینكه بایستی یكایك اركان و فرائض حج را تحلیل و موشكافی كنیم گفت : اولین درس حج توحید و نفی شرك است.

خطیب جمعه سبزوار اظهار امیدواری كرد كه همه مسلمانان، امسال در مراسم حج در مكه و مدینه و عرفه حداقل وظیفه خود را نسبت به این اهانت ها كه به شخص رسول الله (ص) و ائمه معصومین شده است انجام داده و این جنایت ها را محكوم كنند.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به ضرورت امر به معروف و نهی از منكر در جامعه گفت : امر به معروف و نهی از منكر توصیه خدا و رسول اكرم (ص) است كه بایستی بار اول تا سوم به صورت تذكر شفاهی و با ملایمت باشد و اگر اثر نداشت جنبه مجازات آن با اجازه حاكم شرع مد نظر قرار گیرد.

وی همچنین اهمیت نماز جمعه و جماعت را یادآور شد و گفت : نمازجمعه و جماعت وحدت آفرین و تفرقه و بدگویی ذلت آفرین است.

وی با اشاره به شهادت آیت الله مصطفی خمینی فرزند ارشد امام راحل (ره) یاد و خاطره ایشان را گرامی داشت و گفت : یكی از عواملی كه در پیروزی انقلاب نقش داشت شهادت ایشان بود.

وی با تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع) به همه مسلمانان گفت : آن حضرت شاگردانی را تربیت كرد كه تا 70 هزار حدیث از حفظ داشتند .

 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.