اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 27 مهر 1391 / کد مطلب: 4036 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار:


باغ ایرانی فدك طرحی ماندگار برای سبزوار خواهد بود


باغ ایرانی فدك طرحی ماندگار برای سبزوار خواهد بود
امام جمعه سبزوار گفت:باغ ایرانی فدك یك پروژه ماندگار برای شهر سبزوار خواهد بود .
 حجت الاسلام غلامحسین ابراهیمی  در حاشیه بازدید از باغ ایرانی فدك كه با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسوولان شهرداری انجام شد با تقدیر از شهردار و شورای اسلامی شهر جهت احداث این باغ و نامگذاری بنام باغ ایرانی فدك، اظهار داشت: این پروژه می تواند برای نسل های آینده اثری ماندگار باشد.

باغ ایرانی فدك توسط شهرداری سبزوار در ضلع جنوبی توحید شهر سبزوار در حال احداث است .

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار ،شهردار سبزوار نیز ضمن اشاره به روند عملیات عمرانی باغ ایرانی گفت: این باغ دارای 12 هكتار در دو فاز است كه به سبك باغ های ایرانی طراحی شده است.

وی با بیان اینكه این باغ به طور كامل به سبك سنتی در حال احداث می باشد، افزود: در تمامی باغ از مصالح سنتی همچون قلوه سنگ ها، آجرها و ... استفاده شده و در آن هیچ نوع از مصالح امروزی حتی آسفالت بكار نرفته است.

مقصودی با اظهار اینكه در این پروژه ، باغ های ایرانی، باغ هایی با شبكه شطرنجی با آب نما، استخر و درختان مثمر در ایران قدیم ایجاد شده اند، ادامه داد: در هر یك از باغچه های این باغ درختانی از گونه های مختلف كاشت خواهند شد كه تمامی گونه ها توسط سیستم قطره ای آبیاری می شوند.

وی از احداث دریاچه مصنوعی در این باغ نیز به عنوان پروژه ای جدید خبر داد و افزود: در صورت پیگیری های فنی و تایید طرح این امر در آینده ای نزدیك تحقق می یابد.

شهردار سبزوار به سرعت گرفتن عملیات عمرانی باغ ایرانی از حدود سه ماه قبل نیز اشاره كرد و گفت: در حال حاضر تعداد 120 كارگر روزمزد در این باغ مشغول كار هستند كه این جا بسی خرسندی است.

مقصودی ابراز امیدواری كرد كه تا دهه فجر امسال فاز نخست این طرح به بهره برداری برسد. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.