اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 26 مهر 1391 / کد مطلب: 4023 / نظرات: 0


« برگزاری کارگاه عملی کشت توت فرنگی در سبزوار »


« برگزاری کارگاه عملی کشت توت فرنگی در سبزوار »
مسئول روابط عمومی جهاد كشاورزي سبزوار از برگزاری کارگاه عملی کشت توت فرنگی، با حضور 25 نفر از کارشناسان و کشاورزان در محل هنرستان کشاورزی رباط سرپوش واقع در بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.
به گزارش سبزوارپیام ، حسین چرمچی اظهار داشت: این کارگاه با همکاری کارشناسان خبره بخش خصوصی استان تشکیل گردید که فراگیران با مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصول آشنا شدند و در قطعه زمینی اقدام به کاشت بوته های آن نمودند.
مسئول باغبانی جهادکشاورزی گفت: توت فرنگی گیاهی چند ساله است که در صورت کشت ارقام مناسب و اجرای مراقبت های لازم می توان تا 20 تن در هکتار، محصول برداشت نمود.
سید فرید حبیبی نیاز آبی این گیاه را خصوصا در دوره ی رسیدگی، بالا عنوان کرد و افزود کشت آن به دو صورت بهاره و پاییزه امکان پذیر است.
ایشان در ادامه گفت: لوکس و فانتزی بودن توت فرنگی عامل قیمت بالای آن بشمار می آید و کشت اقتصادی این گیاه دو ساله است که با اعتباری معادل 40 میلیون ریال در هکتار می توان در سال دوم بالغ بر 200 میلیون ریال  به سود خالص دست یافت.
در خاتمه یادآور می شود در حال حاضر در این شهرستان 5/0 هکتار توت فرنگی کشت شده که 10 درصد آن گلخانه ای و بقیه در فضای آزاد می باشد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.