اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 25 مهر 1391 / کد مطلب: 4011 / نظرات: 1

در پی انتشار یک خبر/


تعصبی آمادگی شورای شهر را برای ایجاد موزه اعلام کرد


تعصبی آمادگی شورای شهر را برای ایجاد موزه  اعلام کرد مهندس تعصبی بعد از انتشار خبر"  در صورت حمایت مردم و مسئولان، منزل پدری استاد سبزواری به موزه تبدیل می شود." اعلام آمادگی خود و شورای اسلامی شهر را از این پیشنهاد اعلام کرد.

وی در وبلاگ خود نوشت :امروز خبری خوبش و امیدوار کننده در سایت های محلی مبنی بر پیشنهاد تبدیل منزل استاد حمید سبزواری به موزه و نیز اختصاص زمین جوار  آن به مرکز فرهنگی توسط فرزند محترم ایشان مطرح شده بود که ضمن تقدیر و استقبال از پیشنهاد سبزوار دوستانه  و خیرخواهانه این عزیزان ،  آمادگی خود و شورای اسلامی شهر را برای پی گیری تا حصول به نتیجه طبق نظر واقف در کنار دیگر مسئولین و مدیران شهر اعلام میدارم .   

 خبر ذیل  دو روز قبل توسط " سبزوار پیام" منتشر شده بود

در صورت حمایت مردم ومسئولان
منزل پدری استاد سبزواری به موزه تبدیل می شود.
 
فرزند ارشد استاد حمید سبزواری گفت : منزلی که این شاعرآرمان گرای انقلاب در آن متولد شده و سالهای کودکی و ابتدای جوانیش را آن جا سپری کرده ، برای استفاده های فرهنگی در سبزوار وقف شده است.
به گزارش سبزوارپیام ، محسن ممتحنی که در حاشیه برگزاری نمایشگاه خط نگاره از اشعار استادحمید سبزواری سخن می گفت ، افزود : این منزل قدیمی که از وسعت مناسبی هم برخوردار است ، در صورتی که حمایت مردم و مسئولان وجود داشته باشد ، به راحتی می تواند به یک مکان فرهنگی در شهر سبزوار تبدیل شود.
فرزند استاد سبزواریی افزود : خانواده شاعرآرمان گرای انقلاب تأکید دارند ، هر طرح و پروژه ای که قراراست در در ارتباط با منازل وقفی استاد اجرا شود ، باید با آگاهی آنان باشد تا کارها دقیقاً مطابق با میل واقف اصلی این بنا پیش برود.
ممتحنی همچنین گفت : علاوه بر منزل پدری استاد سبزواری ، یک قطعه زمین وقفی با وسعت بیش از 600 متر نیز در کنار این بنا وجود دارد که فعلاً بایر و بلا استفاده باقی مانده است ، اما این زمین در صورت حمایت و تأمین بودجه می تواند به یک خانه فرهنگ و هنر مناسب در یکی از نقاط مرکزی شهر سبزوار تبدیل شود.
محسن ممتحنی در بخش دیگری از این گفتگو ، از روند برگزاری مراسم نکوداشت اعلام رضایت کرد و گفت باید از تک تک کسانی که در این مراسم باشکوه فعالیت کردند و موثر واقع شدند قدردانی کنم.
وی افزود : انجام این حرکت ها درس های مهمی برای جوانان دارد. زیرا آنان از این طریق می آموزند که هرکس برای کشورش گام موثری بردارد ، تلاش های وی از جانب افراد فرهنگ دوست و فرهنگ شناس بی پاسخ نخواهد ماند و مورد حمایت و تجلیل قرار خواهد گرفت.
ممتحنی سپس گفت : در روزهای پس از نکوداشت ، استاد سبزواری روحیه بسیار شاد تری پیدا کرده و از روند برگزاری این مراسم خاطرات بسیار خوشی برایش باقی مانده است.
وی گفت : به جز برگزاری بسیارمناسب و خاطره انگیز آیین نکوداشت ، یکی از زیباترین لحظات حضور شاعرآرمان گرای انقلاب در سبزوار ، لحظات دیدار او با مردم محلی بوده است. به طوری که وقتی استاد در بازار ، خیابان و کوچه های قدیمی شهرزادگاهش حضور پیدا کرد با استقبال گسترده ای از جانب همشهریان میهمان نوازخود مواجه گردید و تمام خاطرات شیرین دوران کودکی و جوانی در شهر سبزوار برایش تداعی شد.







منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.