اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 22 مهر 1391 / کد مطلب: 3977 / نظرات: 2

در حاشیه نصب المان شریعتی مطرح شد:


مشاهیر سبزوار ، شناسنامه تمدن این شهر هستند


مشاهیر سبزوار  شناسنامه  تمدن این شهر هستند
شهردار سبزوار گفت: سبزوار شهری است با قدمت 6 هزار ساله و دارای پشتوانه غنی فرهنگی و تاریخی از آنجایی که مفاخر و مشاهیر سبزوار جزو شناسنامه فرهنگ و تمدن شهر محسوب می شوند، ما این هویت فرهنگی و تاریخی را به کشور  خواهیم شناساند.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از روابط عمومی شهرداری سبزوار، حسین مقصودی در حاشیه نصب المان دکتر علی شریعتی که با حضور عموم مردم در مجاور پارک لاله با بیان این مطلب اظهار داشت: در راستای بازسازی هویت فرهنگی- تاریخی سبزوار بزرگ یکی دیگر از المان های مفاخر این شهر در محل میدان دکتر علی شریعتی مجاور بوستان لاله نصب شد.

وی ادامه داد: این المان دارای 5 متر و 60 سانتی متر ارتفاع و از جنس فایبرگلاس است که توسط هنرمند توانای سبزوار هادی عارفی ساخته شده است.

شهردار سبزوار به تغییر احتمالی مکان این تندیس زیبا نیز اشاره کرد و افزود: برخی از هنرمندان و متخصصین با بیان اینکه المان در این مکان منظر و دید خوبی برای گردشگران و مسافران ندارد احتمالا طبق نظر کارگروه شهرسازی مکان المان به اطراف یا ورودی میدان دکتر شریعتی تغییر پیدا کند.

 مقصودی با تاکید بر اینکه شناسایی و شناساندن مشاهیر و مفاخر و فرهنگ غنی سبزوار به نسل جدید و آینده از اهداف پیش روی شهرداری این شهرستان می باشد، خاطر نشان کرد: در این راستا المان ها و سردیس ها و تندیس های متعددی  همچون چاوش، جانباز، انقلاب، زعفران، کوزه، استاد حمید سبزواری، شریعتی و ... نصب شده و تعدادی نیز در مرحله ساخت توسط هنرمندان سبزواری است.

وی از نصب المان فهمیده در محل میدان شهید فهمیده تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: این المان که نمادی از دوران هشت سال دفاع مقدس است به شکل نارنجک طراحی شده و در زمان مقرر در این مکان نصب خواهد شد.

مقصودی از نصب سردیس های 6 سردار دوران جنگ سبزوار در بلوار پاسداران، نصب 18 تندیس مفاخر و ایجاد موزه روباز مشاهیر سبزوار در یکی از پارک های بزرگ این شهرستان برای شناساندن هویت فرهنگی تاریخی این شهرستان به گردشگران و عموم مردم در آینده ای نزدیک خبر داد.

شهردار سبزوار ضمن تقدیر از همه مسئولان شهرستانی و استانی و عموم مردم ولایتمدار سبزوار که با حمایت های بی دریغ خود سبب به سرعت انداختن قطار عمران و آبادانی سبزوار شده اند، افزود: از آنجایی که یکی از وظایف ذاتی شهرداری ها بازسازی هویت تاریخی و فرهنگی شهرهاست، شهرداری سبزوار در راستای سیاست گذاری شورای اسلامی شهر اقدام به بازسازی این امور نموده است.

وی در پایان گفت: خدای را شاکریم که با همراهی همه مسئولان شهری و عموم مردم دیار سربداران رضایت های نسبی در جهت سبزواری آباد و توسعه یافته حاصل شده است.

گفتنی است مردم خطه سربدار در هنگام نصب تندیس المان دکتر شریعتی ضمن ابراز خرسندی از نصب المان های متعدد در سطح شهر از شهردار و تیم همراه او در توسعه و عمران شهر تقدیر کردند.
 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.