اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 21 مهر 1391 / کد مطلب: 3969 / نظرات: 0

رییس دانشگاه حكیم سبزواری :


بزرگداشت حافظ ، بزرگداشت شعر و ادب فارسی ایران زمین است


بزرگداشت حافظ  بزرگداشت شعر و ادب فارسی ایران زمین است
 رییس دانشگاه حكیم سبزواری گفت : بزرگداشت حافظ ، بزرگداشت شعر و ادب فارسی ایران زمین است .

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا، دكتر عباس محمدیان روز جمعه در آیین بزرگداشت حافظ كه با همت شهرداری سبزوار در محل آرامگاه حاج ملاهادی سبزواری بر گزار شده بود، در سخنانی به وجود مفاخر و مشاهیر بزرگ اسلام كه به پشتوانه قرآن مجید و فرهنگ غنی اسلامی پا به عرصه علمی و ادبی نهاده اند اشاره كرد.

وی با بیان اینكه حافظ تاثیرات زیادی بر وجود مفاخر و ادبای بعد از خود برجا گذاشت ، افزود: شعر حكیم سبزواری آنقدر متاثر از اشعار زیبای حافظ است كه گاهی اوقات دانشجویان رشته ادبیات فارسی پی به تفاوت اشعار این دو نمی برند.

این استاد زبان و ادبیات فارسی شعر حافظ را سهل و ممتنع دانست و افزود: ایهام ، ابهام و استفاده از صنعت تناقض و لفظی و معنوی از جمله ویژگی های شعر حافظ است و در مجموع شعر حافظ همه بیت الغزل معرفت است .

رییس اداره فرهنگی ورزشی شهرداری سبزوار هم در این مراسم با اشاره به برپایی جمعه بازار كتاب در محل آرامگاه اسرار شعر خوانی و برگزاری آیین بزرگداشت مشاهیر و مفاخر را از جمله برنامه هایی عنوان كرد كه قرار است هر هفته در این محل برگزار شود.

مهدی مقصودی با اشاره به وجود بیش از 20 شخصیت علمی و ادبی از سبزوار كه در سطح كشور برجسته و بنام هستند، افزود: بزرگداشت حافظ مقدمه ای برای برگزاری بزرگداشت ابوالفضل بیهقی پدر نثر ایران است او كه زادگاهش سبزوار است.

وی بزرگداشت ابن یمین فریومدی، حاج ملاهادی سبزواری و ... از از دیگر برنامه های پیش روی اداره فرهنگی ورزشی شهرداری سبزوار عنوان كرد.

وی اظهار داشت: قرار است اول آبان ماه امسال بزرگداشت ابوالفضل بیهقی در همین محل با حضور اساتید بنام دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شود.

این مراسم با همت اداره فرهنگی ورزشی شهرداری سبزوار برگزار شد.

در این مراسم تعدادی از اساتید دانشگاههای سبزوار پیرامون شخصیت حافظ و دیوان ارزشمند آن سخنرانی كردند.

اجرای موسیقی سنتی گروه مهر آیین ، شعرخوانی و ...از دیگر برنامه های این مراسم بود.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.