اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 21 مهر 1391 / کد مطلب: 3965 / نظرات: 1

امام جمعه سبزوار :


ایران اسلامی شروع كننده هیچ جنگی نبوده است


ایران اسلامی  شروع كننده هیچ جنگی نبوده است امام جمعه سبزوار گفت : ایران اسلامی هیچ گاه شروع كننده جنگی نبوده و نخواهد بود ، اما اگر كسی بخواهد به خاك ما تجاوز كند ، ملت ایران جواب محكمی به دشمن خواهد داد. 
   
 حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین ابراهیمی در خطبه های نماز جمعه وحدت آفرین این هفته سبزوار افزود : كشور ایران با بسیاری از كشورهای دنیا تعامل و ارتباط دارد.

وی در عین حال افزود: بعضی كشورها هستند كه سران آنها هیچ وقت با ایران اسلامی دوست نبوده و همیشه با ما دشمنی كرده اند اما به این معنا نیست كه مردم آن كشورها با ما دشمن هستند.

وی به فرمایش امام راحل كه آمریكار را شیطان بزرگ خواندند، اشاره كرد و افزود: بر اساس این سخن حكیمانه، دوستی و مراوده با شیطان هرگز جایز نیست.

به گزارش سبزوار پیام ،وی اظهارداشت: امروز گفتن مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسرائیل جزء اعتقادات ما شده و آن را ثواب می دانیم.

خطيب جمعه سبزوار به سفر پر خیر و برکت  مقام معظم رهبري به استان خراسان شمالي پرداخت و خاطرنشان کرد: سفرهاي مقام معظم رهبري بر اساس سنجيدن مکان، زمان، فرهنگ و ... هر استان انجام مي‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی همچنین در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم حفظ عفت توسط افراد تأكید كرد و گفت : عفت جنبه های مختلفی دارد كه عفت جنسی ، عفت كلام ، عفت شكم ، عفت دست و پا ، عفت چشم و غیره از آن جمله است و لذا لازم است كه هر فرد مومن نسبت به رعایت آن كوشش كند.

امام جمعه سبزوار همچنین به مفهوم مدارا در اسلام اشاره كرد و گفت : مدارا داشتن با دیگران كار خوبی است اما مدارا با سازشكاری فرق می كند و هرگز نباید با دشمنان سازشكار بود ،همانطور كه سیاست داشتن چیز خوبی است و با سیاست بازی فرق می كند .

وی همچنین به سالروز شهادت چهارمین شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی امام جمعه كرمانشاه به دست منافقین اشاره كرد و افزود : ایشان مردی بزرگی بود كه خدمات زیادی از جمله تأسیس یك حوزه علمیه با نام امام خمینی (ره) را در پرونده خدمات خود دارد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.