اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 21 مهر 1391 / کد مطلب: 3964 / نظرات: 0


گزارشی از احتکار در سبزوار نداشتیم


رییس مجمع امور صنفی شهرستان سبزوار گفت: طی سه ماه گذشته تاکنون گزارشی از احتکار در این شهرستان نداشتیم.

به گزارش سبزوارپیام ، مجید غایبی در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا، با بیان این مطلب ضمن اشاره به حساسیت بوجود آمده در بازار در دو ماه اخیر افزود: از ابتدای شهریور تا نوزدهم مهرماه 2207 مورد بازرسی انجام شده و 257 پرونده تخلف تشکیل شده است.

وی ارزش ریالی این پرونده ها را 132 میلیون و 38هزار ریال دانست و از کشف 2180 نخ سیگار قاچاق در این مدت در این شهرستان خبر داد.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت بازار در این مدت 16 گشت مشترک نیز از طرف مدیریت بازرسی، تعزیرات حکومتی، مجمع امور صنفی و واحد بازرسی 124 تشکیل شد که هر سه روز یکبار بازار را کنترل می کنند.
 
غایبی ضمن اشاره به اینکه این تعداد گشت مشترک علاوه بر بازرسی هر روزه بازار توسط بازرسان است، تعداد بازرسان را 14 نفر شامل 10 بازرس مجمع امور صنفی و 4 بازرس واحد بازرسی صنعت، معدن و تجارت شهرستان عنوان کرد.

 رییس مجمع امور صنفی شهرستان سبزوار با بیان اینکه طی سه ماه گذشته گزارشی از احتکار از طریق 124 بارزسی یا گزارش مردمی نداشتیم، تصریح کرد: در صورت گزارش به این موارد خارج از نوبت و روال قانونی رسیدگی می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر تلفنی بصورت مستند وجود داشته یا گزارش خبری از سوی شهروندان بدون معرفی داشته باشیم بصورت میدانی وارد شده و تا منتج به نتیجه کوتاهی نمی کنیم.

وی سپس به 45 انبار و 5 واحد سردخانه این شهرستان اشاره کرد و ابراز داشت: این انبارها و سردخانه ها شامل انبارهای مواد غذایی، لبنیات، آهن آلات، محصولات کشاورزی، بهداشتی و شوینده و مواد پروتیینی است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه خرده فروشان و واحدهای صنفی کوچک و جز احتکار نمی کنند، اذعان کرد: این خرده فروشان به جهت نداشتن سرمایه کافی و خرید به میزان نیاز فعلیشان اقدام به احتکار نمی کنند و احتکار از سوی بنکداران و توزیع کنندگان کلی انجام می شود.

غایبی به برگزاری نشست ها و جلسات توجیهی با انباردارها و اتحادیه ها در این خصوص اشاره کرد و گفت: هرماه موجودی انبارها و اتحادیه ها اعلام می شود و واحد بازرسی نیز میزان اعلام موجودی را کنترل کرده و سپس به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارسال می کند.

وی ضمن درخواست کمک و همکاری مردم در این خصوص اظهار داشت: شهروندان با مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را با شماره های 0571 ـ 124 و 2240800 درمیان بگذارند.

غایبی با اظهار اینکه دولت تمهیدات لازم برای ذخیره سازی کالاهای ضروری مردم را اندیشیده است، بیان کرد: اگر مردم به حد نیاز خود کالاهای ضروری خود را تهیه کنند مشکلی پیش نمی آید.

وی با تاکید بر اینکه جای هیچ گونه نگرانی نیست، به اقتصاد مقاومتی مطرح شده از سوی رهبر اشاره کرد و گفت: با همکاری مردم در جهت خرید کالا به میزان نیاز، افراد سودجو نمی توانند به مقاصد خود برسند.

رییس مجمع امور صنفی سبزوار در رابطه با گرانی خاطرنشان کرد: توزیع کنندگان شهرستان دخالتی در این قضیه ندارند و اگر بخواهد کنترلی انجام شود باید از مبدا باشد.

وی ادامه داد: خرده فروشان و توزیع کنندگان شهرستان کالاهای خریداری شده را با حداقل سود تعیین شده به مصرف کنندگان عرضه می کنند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.