اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 21 مهر 1391 / کد مطلب: 3960 / نظرات: 1


یادواره 13 شهید والامقام شركت نفت سبزوار برگزار شد


یادواره 13 شهید والامقام شركت نفت سبزوار برگزار شد  یادواره 13 شهید والامقام شركت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار پنج شنبه شب در محل تالار آمفی تئاتر این شركت در سبزوار برگزار شد . 
به گزارش سبزوار پیام به نقل از ایرنا،در این آیین با شكوه شمار زیادی از خانواده های معظم شاهد و ایثارگران ، بسیجیان و مدیران پایگاههای تحت پوشش حوزه مقاومت حضرت بقیه اعظم (عج) و مسوولان محلی حصور داشتند.

 امام جمعه سبزوار در این مراسم یاد و خاطره شهدای عزیز را گرامی داشت و گفت :نباید به خانواده شهدا تسلیت گفت و برایشان تأسف خورد ، چرا كه روح شهدا با رسول الله و ائمه معصومین محشور شده و قرار گرفتن در چنان محیط ارزشمندی ، جای افسوس و ناراحتی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین ابراهیمی همچنین به لزوم پرداختن به اقتصادی مقاومتی اشاره كرد و افزود : رسیدن به اقتصادی مقاومتی عملی است اما باید این را هم قبول كنیم كه دیدگاه های افراد با یكدیگر فرق می كند و باید مسوولان سعی كنند از سلیقه های گوناگون در امور مختلف استفاده كنند.

نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حمزه مشهد نیز دراین مراسم ضمن تجلیل از شهدای گرانقدر گفت : باید وقتی یادواره های شهدا برگزار می شود ، فكر نكنیم در این جلسات تنها قرار است از مقام شهدا تجلیل شود ، بلكه باید با خود بیاندیشیم انتظار شهدا از ما چه بوده است ؟

حجت الاسلام مهدی عابدی افزود : شهدا امروز سه انتظار از ما دارند اول اینكه روح معنویت گرایی خودمان را حفظ كنیم. دوم اینكه پیرو خط ولایت باشیم و سوم اینكه استقامت و پایداری را در خود تقویت نماییم.

وی سپس به برخی مشكلات عمدتاً اقتصادی در جامعه اشاره ای كرد و گفت : اما با وجود همه این مشكلات امروز ما به طور كلی وضعیت بهتری نسبت به اروپا و آمریكا داریم.

وی هممچنین بیان داشت : تا همین لحظه بخش هایی از برنامه توسعه ایران كه باید در 1304 اجرا می شد ، تحقق یافته است.

حجت االاسلام و المسلمین عابدی تأكید كرد : بسیاری ازكشورهای بحران زده جهان در واقع مشكل اصلیشان مشكل اعتقادی است و به همین دلیل ما باید بكوشیم اعتقادات و باروهای ارزشمند خود را حفظ كنیم.

مدیر شركت ملی پخش فرآورده های نفی منطقه سبزوار هم در ابتدای این جلسه ضمن اعلام خیرمقدم به میهمانان ، ساخت فیلم آمریكایی موهن به ساحت پیامبر مكرم(ص) را محكوم كرد.

عیسی افتخاری گفت : با توجه به اینكه هم اكنون دشمن از طریق جبهه های جنگ نرم در حال مبارزه سخت با ملت ایران است ، باید روحیه فداكاری ، ایثار ، جبهه و شهادت را در میان جامعه زنده نگاه داریم.

وی سپس به نقش آفرینی كاركنان شركت نفت در سه مقطع انقلاب اسلامی ایران اشاره كرد و گفت : در دوران شكل گیری انقلاب نیروهای شركت نفت به پیروی از فرمایشات حضرت امام ، تولید و صدور نفت را كاهش داده یا قطع كردند تا ضربه سنگینی به پیكر رژیم طاغوت بزنند.

وی اظهارداشت : در مرحله دوم نیز كاركنان خدوم شركت نفت در دوران هشت سال دفاع مقدس حضوری فعال داشتند و چندین شهید را تقدیم انقلاب كردند.

وی ادامه داد: هم اكنون نیز نیروهای شركت نفت با سخت كوشی مشغول كار و تلاش اقتصادی هستند تا باز هم به فرمایشات مقام معظم رهبری لبیك گفته باشند.

نمایشگاه عكسی از رزمندگان و دوران دفاع مقدس نیز از برنامه های جنبی این مراسم معنوی بود.

این یادواره با همت و همکاری یایگاه مقاومت بسیج شهید تندگویان و حوزه ادارات و شرکت نفت  سبزوار برگزار شده است.  





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.