اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 20 مهر 1391 / کد مطلب: 3955 / نظرات: 0


راهیابی تئاتر سندباد سبزوار به مرحله منطقه ای جشنواره فجر


افتخار آفرینی سندباد و راهیابی به مرحله منطقه ای جشنواره فجر"((معرفی برگزیدگان بیست و دومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی(رضوان )در سایت ایران تاتر))

مراسم اختتامیه تئاتر خراسان رضوی –رضوان، با اعلام اسامی برگزیدگان، در سالن تئاترشهر مشهد برگزار شد.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از ستاد خبری بیست و دومین جشنواره تئاتر رضوان، مراسم اختتامیه این جشنواره شامگاه جمعه، 14مهرماه، ساعت 18:30در سالن تئاترشهر مشهد برگزار شد.
در این مراسم، حسین مسگرانی معاون امور هنری اداره کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، جواد نکوزاد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد، حسین مسافر آستانه، ناصر آقایی، مسلم قاسمی هیئت داوران جشنواره و علی جعفری عضو کانون منتقدان تئاتر کشور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سبزوار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چناران حضور داشتند.
در ابتدای مراسم، حسین مسگرانی، قائم مقام دبیر جشنواره، در مورد گزارش اجرایی جشنواره گفت: از بین 70 اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره هشت اثر برای شرکت در بخش مسابقه انتخاب شدند. این دوره از جشنواره در چهار بخش مسابقه، مهمان، مرور و تجربه های نو در چهار سالن مجتمع شهید هاشمی نژاد، اشراق، بهار و سالن اصلی تئاتر شهر برگزار شد.
در ادامه مراسم، حسین مسافر آستانه طی سخنانی گفت: هیجان، شور و نشاط جوانان شرکت کننده در این جشنواره بسیار ستودنی است. اما امیدوارم این انرژی  با حمایت مسئولان در مسیر صحیح هدایت شود، زیرا در غیر این صورت استعداد های نهفته موجود در استان تبدیل به معضل خواهد شد.
همچنین دکتر ناصر آقایی طی سخنانی ضمن اشاره به اهمیت آموزش تئاتر در استان گفت: فراموش نکنیم که تئاتر در کشور ما یک هنر وارداتی است و ما هنوز در مراحل اولیه رسیدن به ایده آل ها اییم، بنابراین به شدت نیاز به آموزش و فراگیری اصول و مبانی تئاتر داریم و نباید فکر کنیم حتی اگر چند سال است کار صحنه می کنیم در این عرصه به دانش کافی رسیده ایم و باید ادعای رسیدن به سبک و نو آوری داشته باشیم.
وی در  ادامه گفت: هر اثر نمایشی برای قشر خاصی از جامعه ساخته می شود و نمی توان گفت همه تئاتر ها برای همه مردم قابل لمس و درک است. بنابراین زمانی می توان ادعای رسیدن به سبک و نوآوری  در تئاتر را داشت که ابتدا از اصول و مبانی ابتدایی و اولیه تئاتر عبور کرده باشیم و اثر هنری ای را که با تفکر نو و خاص متعلق به خودمان خلق می کنیم به مخاطب عرضه کنیم تا متوجه شویم آیا تماشاگر به آن اندیشه پنهان در نمایش رسیده است یا خیر
در ادامه مراسم هیئت داوران بیست و دومین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی آرای خود را با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به هر یک از نفرات برگزیده به شرح زیر اعلام کرد:
موسیقی:
مرتضی فتاحی برای نمایش "یک تکه از گفتار گمشده ماندانا" از مشهد
طراحی صحنه:
مصطفی حمیدی فر و محمد دارینی برای نمایش "هشتمین سفر سند باد" از شهرستان سبزوار
بازیگری زن:
رتبه سوم: به طور مشترک به شهره مکری برای نمایش "کسوف" از چناران و مهشید شریفی برای نمایش "رویای خیس در حوالی پلکهایت" از مشهد
رتبه دوم: نوشین نوروز زاده برای نمایش "یک تکه از گفتار گمشده ماندانا" از مشهد
رتبه اول: روشنک سه قلعه گی برای نمایش "عجیب، امور، قضیه" از شهرستان تربت حیدریه
بازیگری مرد:
رتبه سوم: احمد ریحانه برای نمایش "زمین مقدس" از مشهد
رتبه دوم: رسول وحدت برای نمایش "عجیب، امور، قضیه" از شهرستان تربت حیدریه
رتبه اول: امیر اورعی برای نمایش "کسوف" از شهرستان چناران
نمایشنامه نویسی:
رتبه سوم: سید امیر رستگار برای نمایش "مانولین" از شهرستان قوچان
رتبه دوم: احسان روحی برای نمایش "رویای خیس در حوالی پلک هایت" از مشهد
رتبه اول: هیئت داوران در این بخش انتخابی نداشت.
کارگردانی:
رتبه سوم: محمد هادی وکیلی برای نمایش "عجیب، امور، قضیه"
رتبه دوم: مهران سلیمانی پاک برای نمایش "کسوف" از شهرستان چناران
رتبه اول: مصطفی حمیدی فر برای نمایش "هشتمین سفر سند باد"از شهرستان سبزوار
هیئت داوران با توجه به حضور چشمگیر گروه ها و اجرای اصل آئین نامه برگزاری استانی از طرف دبیرخانه جشنواره استانی خراسان رضوی سه کار را بدون رتبه بندی برای شرکت در جشنواره منطقه ای معرفی می کرد:
1-نمایشنامه "کسوف" به کارگردانی مهران سلیمانی پاک از شهرستان چناران
2-نمایشنامه "هشتمین سفر سند باد" به کارگردانی مصطفی حمیدی فر از شهرستان سبزوار
3-نمایشنامه "عجیب، امور، قضیه" به کارگردانی محمدهادی وکیلی از شهرستان تربت حیدریه
(وبسایت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سبزوار)




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.