اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 18 مهر 1391 / کد مطلب: 3917 / نظرات: 1


افتتاح بخش کودک کتابخانه ناوی سبزوار


افتتاح بخش کودک کتابخانه ناوی سبزوار

در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بخش کودک کتابخانه ناوی سبزوار افتتاح شد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از روابط عمومی شهرداری سبزوار، در این مراسم که با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، رئیس کتابخانه های عمومی سبزوار و جمعی از مسئولان شهرستان و به همت اداره فرهنگی، ورزشی شهرداری،  در محل کتابخانه ناوی برگزار شد، رئیس اداره فرهنگی، ورزشی شهرداری سبزوار محیط کتابخانه را یکی از آرام بخش ترین مجموعه های اداری بیان کرد و شناساندن و الگو سازی از واقف کتابخانه ناوی، نشر و ترویج فرهنگ مطالعه در بین عموم شهروندان و نگاه ویژه به کتاب و کودک را از مهمترین برنامه های این اداره بیان کرد.

مهدی مقصودی با اظهار اینکه برای داشتن شهر و شهروندانی سالم و قانونمند باید آموزش را از دوران کودکی آغاز کرد، خواستار توجه همه مسئولان شهرستان به طور خاص کودکان و آموزش قوانین به آنان شد.

وی در ادامه به افتتاح بخش کودک کتابخانه ناوی سبزوار اشاره کرد و گفت: قرار است در این بخش 10 هزار جلد کتاب موجود باشد که فعلا 2 هزار جلد کتاب آن در کتابخانه به ثبت رسیده و مابقی در کوتاهترین زمان ممکن به ثبت خواهد رسید.

رئیس اداره فرهنگی، ورزشی شهرداری سبزوار سپس گفت: کتابخانه ناوی سبزوار با داشتن 4 هزار عضو فعال در عرصه کتابخوانی رکوردار بیشترین عضویت در بین کتابخانه های سطح شهر است که امید می رود تا پابان سال جاری با نگاهی خاص تر این تعداد به 20 هزار نفر برسد.

وی خواستار در اولویت قرار دادن فرهنگ مطالعه  از سوی مدیران شهری شد و گفت: همانطور که همه مدیران به امور مختلف شهر چه عمرانی، فرهنگی و... توجه می کنند باید به زیرساخت های این مقوله که از ارکان مهم فرهنگی است نیز توجه ویژه داشته باشند.

وی با اذعان بر اینکه کتابخانه فرامرز ناوی دارای 30 هزار جلد اعم از نسخ خطی و سنگی است، خواستار اختصاص یافتن ساختمان پشت این کتابخانه برای گسترش فضای کتابخانه شد و افزود: این فضا می تواند در 3 طبقه احداث و به بخش های کودک، آرشیو مطبوعات و ادامه کتابخانه مرکزی ناوی تعلق بگیرد.

مسئول کتابخانه ناوی سبزوار نیز در این مراسم با بیان اینکه کتابخانه ناوی دارای 30 هزار جلد کتاب و 28 هزار عضو کتابخانه است، افزود: این کتابخانه دارای 4 هزار عضو فعال است که جای بسی خرسندی است.

فریبا ناوی ضمن تقدیر از شهردار سبزوار در راستای توجه ویژه به نشر و ترویج فرهنگ مطالعه، گفت: در یکساله اخیر با همکاری و مساعدت های شهردار 6میلیون تومان به کتابخانه ناوی برای خرید کتاب اختصاص یافت که این مهم برابر با کل خرید کتاب در هفت سال گذشته است .

علی ارغیانی عضو شورای اسلامی شهر سبزوار نیز توجه به ترویج فرهنگ مطالعه، نشر کتاب و نویسندگی را از امور ضروری توجه ویژه مسئولان شهرستان بیان کرد.

گفتنی است در این مراسم از سوی شورا و شهرداری مبلغ 15میلیون تومان برای خریداری کتاب به کتابخانه ناوی اهدا شد که مقرر گردید نیمی از این مبلغ برای پایه ریزی آموزش به کودکان به بخش کودک این کتابخانه اختصاص یابد. همچنین در این مراسم از 6 عضو فعال (کودک) این کتابخانه با اهدای جوایزی تقدیر شد.

 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.