اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 17 مهر 1391 / کد مطلب: 3904 / نظرات: 0

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار


اشعار استاد حمید سبزواری توام با شور و شعور است


اشعار استاد حمید سبزواری توام با شور و شعور است  معاون استاندار و فرماندار سبزوار در پیامی به مناسبت برگزاری نكو داشت استاد حمید سبزواری گفت :استاد حمید سبزواری چهره نام آشنای ادبیات معاصر و شاعر متعهد انقلاب اسلامی ،در زمره معدود هنرمندان و شاعران ممتازی است كه شعرش توام با شور و شعور است .
  
 
به گزارش ایرنا،قاسم شعبانی عطار در این پیام افزود:اندیشه استاد حمید سبزواری آمیزه ای از ایمان و هنر متعهد،آثار فاخر و ارزشمند این شاعر توانا ،به ادبیات پایداری و شعر دفاع مقدس و انقلاب جان بخشید و به عنوان برگ زرینی از دفتر شعر پارسی ماندگار گشت .

وی افزود: بهره مندی از قریحه و ذوق سرشار شاعری و تعهد وی به مبانی اسلام و انقلاب باعث شد تا بهترین و شور انگیز ترین سروده های حماسی انقلاب را بسراید و هویت مبارزات مردمی ایران و فرازهای شكوهمند دفاع مقدس را در نظمی وزین و قالبی هنرمندانه تحسین بر انگیز ارائه نماید.

فرماندار سبزوار در این پیام گفته است :تا آنجا كه اشعارش گلواژه های موسیقی انقلاب شد و در هر كوی و برزن طنین انداز گشت .

شعبانی اظهار داشت :بر هیچ انسان آگاهی پوشیده نیست كه این شاعر شاخص و ماندگار انقلاب و از مفاخر برجسته فرهنگی و ادبی ایران ،به فرهنگ و ادب این سرزمین خدمتی شایان نمود و دردمندانه از ظلم و ظلمت رژیم شاهنشاهی و رنج های ملت انقلاب سرود و هیچ رویدادی در تاریخ انقلاب را فرو نگذاشت .

وی ادامه داد:مگر آن را به افسون قلم شاعرانه اش ،بر صحیفه انقلاب نگاشت و لاله های گلگون كفن انقلاب اسلامی را با شعر سرخ فام خویش تلالو و طراوت بخشید.

فرماندار سبزوار افزود :بی گمان حماسه های بزرگ انقلاب با اشعار حماسی حمید سبزواری در اذهان مردم جاوید خواهد ماند و تاریخ و فرهنگ ایران زمین و ادبیات انقلاب ، با آثار ارزشمند این هنرمند و شاعر پیشكسوت جلوه ای جاودانه خواهد یافت .

وی در پایان گفت :امید است كه مردم فهیم شهرستان و ملت انقلابی ایران از جانمایه های شعر متعهددانه ی این استاد فرزانه بهره ای وافر برند و یاد و خاطره انقلاب را با اشعار حماسی او جاودانه نگه دارند.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.