اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 17 مهر 1391 / کد مطلب: 3901 / نظرات: 0

سبزواری هدایای خود را به موسسه‌های خیریه زادگاهش اهدا كرد


خبرهایی از آیین نكوداشت حمید سبزواری


خبرهایی از آیین نكوداشت حمید سبزواری  استاد حمید سبزواری كه در آیین نكوداشت خود در دانشگاه حكیم سبزواری هدایایی از سازمانهای مختلف دریافت كرده بود، هدایای خود را به موسسه‌های خیریه این شهرستان اهدا كرد. 
   
به  گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا ، مراسم نكوداشت حمید سبزواری شاعر انقلاب امروز (دوشنبه) در تالار استاد محمدتقی شریعتی دانشگاه حكیم سبزواری برگزار شد.

در این مراسم نمایندگان سازمان ها و نهادها هدایایی مختلفی به وی اهدا كردند.

تابلوفرش ابریشمی، سفر به عتبات عالیات، لوح تقدیر همراه با تندیس، پرتره سبزواری اثر استاد خوش‌صفت، نصب سردیس تهیه شده از سبزواری ، مبلغ 10 میلیون ریال به همراه لوح تقدیر، یك سكه تمام بهار و یك جلد قرآن از هدایایی هستند كه سبزواری در این مراسم دریافت كرد.

وی این هدایا را به تمامی موسسات خیریه شهرستان سبزوار اهدا كرد.


***‌سردیس سبزواری در سبزوار نصب شد

سردیس استاد حمید سبزواری شاعر آرمانگرای انقلابی در حدفاصل بلوار پاسداران و میدان دانشگاه سبزوار ( خیابان اداره گاز ) نصب و این خیابان به نام وی نامگذاری شد. قرار است این سردیس عصر امروز رونمایی شود.

این سردیس را هادی عارفی هنرمند سبزواری ، به مناسبت برگزاری اولین نكوداشت این شاعر انقلابی ساخته است.

كار ساخت این سردیس از یك ماه گذشته و به سفارش شهرداری و شورای شهر سبزوار آغاز شد.

سردیس ساخته شده از جنس فایبرگلاس است و خطوط چهره و حالت موهای استاد سبزواری به طور دقیق مطابق با واقعیت طراحی شده است.

در سردیس شاعر آرمانگرای انقلاب ابیاتی از برخی شعرهای خود استاد با خط سنتی نستعلیق حك شده است كه در این قسمت ها ، تركیب بندی خط بر عهده استاد طوسی ، هنرمند خوش نویس سبزواری بوده است.


سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با برگزار كنندگان آیین نكوداشت استاد حمید سبزواری در آیین نكوداشت وی منتشر و در قالب نمآهنگ پخش شد.


قرار بود آیین نكوداشت حمید سبزواری 26 تیرماه امسال برگزار شود كه به دلیل تنظیم برنامه دیدار برگزاركنندگان و شخص حمید سبزواری با رهبر معظم انقلاب، این مراسم به مهرماه امسال موكول شد.

** سبزواری در خاطرات مردم ایران ماندگار است


سید حسن خمینی نوه امام راحل در پیامی به مراسم آیین نكوداشت حمید سبزواری، وی را در خاطرات مردم ایران در تمامی دوره ها حاضر دانست.


در این پیام آمده است: حمید سبزواری با سروده های پرشور و حماسی خود كه از روز بازگشت امام تا رحلت آن پیر فرزانه ادامه داشت، در بند بند خاطرات خرد و كلان جامعه ما حاضر است. كیست كه بانگ 'خمینی ای امام' را نشنیده و با آن به طرب عارفانه بر نخواسته باشد و نوای 'خدایی سایه ای رفت از سر ما ' را در وداع با امام از یاد ببرد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است:جای جای تاریخ دفاع مقدس با حماسه سرایی و شور آفرینی وی همراه است و ذائقه ملتی با اشعار و سروده های او شیرین شده است .حمید سبزواری نه تنها نوحه سرای امثال استاد مطهری است كه طنین' همپای جلودار' او فریادگر انقلاب جهانی مردم ایران است.


*** درخواست ثبت روز ملی به نام حاج ملا هادی سبزواری


مدیر فرهنگی دانشگاه حكیم سبزواری خواستار ثبت روز ملی به نام حاج ملا هادی سبزواری در تقویم كشور شد.

سید نوراله رضوی گفت: فرهیختگی و ستیزندگی شعر انقلاب اسلامی ، تبلور اراده ملتی آزاده و سرافراز است كه نه تنها تباهی های ستم پیشگان را برنتابیده بل دربرابر آن ،برافراشته قامتان تاریخ شدند.

دبیر آیین نكوداشت حمید سبزواری توضیح داد: در این میان (حمید سبزواری) شاعر آرمانگرای انقلاب نقش برجسته ای دارد ،شعر او مالامال از شور و شعور انقلابی و اسلامی است چه پیش از انقلاب و چه دربحبوحه انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس ،حضوری بی بدیل داشته است.

رضوی گفت: سروده های نغز و انقلابی حمید سبزواری مرزهای ایران اسلامی را در نوردیده و حتی تا بدانجا پیش رفته كه نشانگر خشم ملت مسلمان لبنان و فلسطین در برابر یغما گری اشغالگران فلسطین گشته است؛ بی گمان شعر حمید سبزواری شناسنامه ادوار حركت های انقلابی مردم ولایت مدار ایران اسلامی است .نكوداشت حمید سبزواری تكریم شعائر انقلاب اسلامی و توجه به هنرمتعهد و تعهد هنرمندانه به جامعه آرمانی دینی است.

در پایان این سخنان كه در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت رضوی خواستار تاسیس بنیاد فرهنگی سربداران و ثبت روز ملی به نام حاج ملاهادی سبزرواری عارف نامی و ابوالفضل بیقهی نویسنده و مورخ دوران غزنوی شد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.