اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 6 شهريور 1390 / کد مطلب: 390 / نظرات: 0

فرماندار ويژه سبزوار :


موانع پيش روي توسعه اين شهرستان بايد با جديت و سرعت برطرف شود


موانع پيش روي توسعه اين شهرستان بايد با جديت و سرعت برطرف شود
 معاون استاندار و فرماندار سبزوار گفت: موانع پيش روي توسعه اين شهرستان بايد با جديت و سرعت برطرف شود چرا كه سبزوار مي تواند جايگاه بسيار مناسبي را در استان و كشور داشته باشد. 
به گزارش ايرنا، 'قاسم شعباني عطار' عصر شنبه در جمع شماري از مديران دستگاه هاي اجرايي سبزوار افزود: مهاجرت، خشكسالي، حاشيه نشيني، اعتياد و بيكاري از مشكلاتي است كه مي تواند اثرات منفي بر توسعه سبزوار داشته باشد.
وي جايگاه ممتاز اين شهرستان در تجارت و بازرگاني، رتبه اول درتوليد برخي محصولات كشاورزي از جمله زيره، پنبه، تخم هندوانه و فلفل در استان و كشور، وجود زير ساخت هاي آب، برق، خط 48 اينچ گاز، فرودگاه بين المللي، راه آهن، راه هاي ارتباطي مهم ، معادن غني و نيروي انساني توانمند و ماهر را از جمله توان و استعدادهاي شهرستان سبزوار ذكر كرد.
وي گفت: سبزوار به عنوان دومين شهر استان خراسان رضوي پس از مشهد از نظر تعداد مراكز آموزش عالي مطرح است و جمعيت آن قبل از جدا شدن جوين، جغتاي و خوشاب از اين شهرستان، نيم ميليون نفر بود.
فرماندار سبزوار با اشاره به نهضت گاز رساني در اين شهرستان گفت: هم اكنون بيش از 50 روستاي سبزوار در حال گاز رساني است كه تعدادي از آنها در هفته دولت بهره برداري مي شود.
وي افزود: اين شهرستان هم اكنون به يك كارگاه سازندگي تبديل شده و از نظر راه، بهداشت و درمان، مراكز آموزش عالي، آب شهري و روستايي و فاضلاب اقدامات خوبي در آن انجام مي شود.
وي گفت: با توجه به شاخص هاي توسعه سبزوار كه در برخي موارد از ميانگين استاني بالاتر رفته است، اميدوارم اين شهرستان در باقيمانده مدت دولت دهم به جايگاه واقعي خود برسد.
شعباني افزود: از مجموع 75 طرح تصويب شده براي سبزوار در دو سفر نخست رئيس جمهوري به استان خراسان رضوي، تنها ايجاد مركز رشد علم و فناوري اين شهرستان محقق نشده است كه براي اجراي آن بايد ساختمان مورد نياز اين مركز را در اختيار دانشگاه تربيت معلم سبزوار قرار دهيم.
وي اظهارداشت: مجموع اعتبار طرحهاي مصوب سبزوار در دو سفر رئيس جمهوري به استان 65 ميليارد ريال بود.
وي همچنين با اشاره به اعتبار 240 ميليارد ريالي تملك دارايي و سرمايه اي سبزوار در سال جاري، خواستار تسريع در مبادله موافقتنامه هاي مربوط به آن شد.
فرماندار سبزوار گفت: طي دو سال گذشته 546 طرح عمراني با هزينه بيش از يك هزار و 28 ميليارد ريال در اين شهرستان اجرا شده و در هفته دولت امسال نيز 96 طرح با هزينه 270 ميليارد ريال در سبزوار به بهره برداري مي رسد كه نسبت به هفته دولت سال هاي قبل بي سابقه است. /




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.