اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 16 مهر 1391 / کد مطلب: 3889 / نظرات: 1


فرازی از بیانات مقام معظم رهبری در باره لزوم نکوداشت استادحمید سبزواری


فرازی از بیانات مقام معظم رهبری در باره لزوم نکوداشت استادحمید سبزواری

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) در تاریخ 26 تیرماه سال جاری پس از اطلاع از تصمیم نهادهای فرهنگی شهرستان سبزوار برای برگزاری نکوداشت شاعر آرمانگرای انقلاب ، دست اندرکاران ستاد نکوداشت را به حضور طلبیدند و بیانات ارزشمندی را ، در خصوص لزوم  برگزاری این مراسم وارزش والای شعر و شخصیت حمید سبزواری در ادبیات پس از انقلاب اسلامی اظهار داشتند.
گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار ، در روزهای منتهی به نکوداشت استاد حمید سبزواری مرتباً از صدا و سیمای خراسان رضوی پخش می گردد. این بخش از فرمایشات معظم له بدین شرح است :
«تجلیل از آقای حمید سبزواری کار بسیار شایسته ایست وهرکس این به ذهنش رسیده و مطرح کرده و هرکس دارد این کار را می کند بداند کار بسیار خوب ، مناسب و لازمی را دارد انجام می دهد.
ایشان شاعر بسیار خوبی  است ، یعنی هم قریحه شعری خوبی دارد و هم مضمون ساز است و هم تسلط بر لفظ و گستره میدان واژگانی دارد وهم متنوع است .
ایشان هم غزل می گوید ، هم تصنیف ، هم قصیده و ترانه های گوناگون . این ها امتیازات شعری حمید سبزواری است که ایشان را دررتبه بالایی از شعر معاصر ما قرار می دهد . چون این هنر در خدمت مردم انقلاب و بصیرت افزایی قرار داده است.»
گفتنی است مشروح کامل بیانات مقام معظم رهبری قرار است فردا در آیین ملی نکوداشت استاد حمید سبزواری باحضور مقامات کشوری و استانی و درحضور خبرنگاران رونمایی شود.
(منبع : وبسایت نکوداشت)





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.