اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 16 مهر 1391 / کد مطلب: 3886 / نظرات: 0


حضور دبیر نکوداشت استاد سبزواری در برنامه زنده تلویزیونی


حضور دبیر نکوداشت استاد سبزواری در برنامه زنده تلویزیونی

دبیرنکوداشت ملی استاد حمید سبزواری صبح امروز یکشنبه 16 مهرماه ، در برنامه زنده تلویزیونی نسیم شرقی از شبکه استانی خراسان رضوی حضور یافت و ضمن دعوت عمومی از همه علاقه مندان برای شرکت در این مراسم ، به ارائه توضیحاتی در مورد روند برگزاری نکوداشت شاعر آرمانگرای انقلاب پرداخت.
به گزارش روابط عمومی ستاد نکوداشت استاد حمید سبزواری ، سید نورالله رضوی در این مصاحبه زنده تلویزیونی با تأکید بر جایگاه بالای شعری شاعر آرمان گرای انقلاب گفت : وی تنها شاعری است که این افتخار را به دست آورده تا دو مورد از اشعار انقلابیش در روز تاریخی ورود حضرت امام خمینی(ره) به ایران اسلامی به صورت گسترده ای در حضور خود حضرت امام اجرا شود و بلافاصله بین مردم حالت فراگیر پیدا کند.
وی تصریح کرد سرودهای "خمینی ای امام" و "برخیزید ای شهیدان راه خدا" دو مورداز ترانه های تاریخی و ماندگار استاد سبزواری هستند که اولی درهنگام ورود امام خمینی به فرودگاه مهرآباد و دومی هنگامی که امام امت در بهشت زهرا به زیارت قبور شهدای انقلاب شتافتند ، توسط گروه های سرود مطرح کشور اجرا گردید.
رضوی به دیگر اشعار ماندگار استاد حمید سبزواری هم اشاره کرد واز جمله سرود "همپای جلودار" ، "الله اکبر خمینی رهبر" و شعری که در سوگ استاد مرتضی مطهری سروده شد را از ماندگار ترین اشعار تاریخ ادبیات انقلاب اسلامی ایران معرفی کرد که هریک در زمان خود اثرات شگرفی بر جامعه ، مردم و مسئولین و حتی رهبر کبیر انقلاب برجای می گذاشتند.
وی تأکید کرد : شعر استاد حمید سبزواری در رثای آیت الله مرتضی مطهری ، رسماً مورد تأیید و تحسین حضرت امام خمینی قرار گرفته و موجب تغییر وتلطیف فضای عمومی کشور نسبت به مقوله شعر و موسیقی شد.
به گفته رضوی اشعار حمید سبزواری در موقعیتی ناجی  عرصه شعر و ادبیات انقلاب شد که تا قبل از آن اذهان عمومی جامعه به دلیل سستی و فسادی که در دوران طاغوت گریبان شعر و موسیقی ایران را گرفته بود ، نسبت به این دو مقوله بسیار بدبین شده بود.
مدیرفرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری همچنین به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم برگزاری نکوداشت چهره های شاخصی مانند حمید سبزواری ابراز امیدواری کرد این برنامه در روز دوشنبه 17 مهر باتلاش همه دست اندرکاران در دارالمومنین سبزوار اجرا شود.
وی همچنین به تعدادی از حامیان و دست اندرکاران نکوداشت استاد سبزواری اشاره کرد و گفت : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ، استانداری ، فرمانداری سبزوار، شورای شهر ، شهرداری ، و کلیه نهادهای فرهنگی شهرستان سبزوار را به عنوان نماد جمعی مردم خطه سربداران در برگزاری این مراسم ملی با ستاد نکوداشت استاد سبزواری همکاری کرده اند.
دبیرنکوداشت ملی استاد حمید سبزواری در پایان از همکاری های خوب صدا و سیمای خراسان رضوی و مدیرکل این سازمان قدردانی کرده و ابراز امیدواری کرد ، این مراسم پوشش خبری و رسانه ای مناسبی از جانب همه دست اندرکاران رسانه های جمعی به ویژه صدا و سیمای استان خراسان رضوی داشته باشد.

گفتنی است شبکه استانی سیمای خراسان در روزهای با پخش تیزر نکوداشت استادحمید سبزواری و پخش فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت نکوداشت این شاعر آرمانگرای انقلاب همکاری موثری با ستاد نکوداشت استاد سبزواری داشته است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.