اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 15 مهر 1391 / کد مطلب: 3883 / نظرات: 0


ادعای غرب برای تشدید تحریم‌ها ضدایران، شگردی تبلیغاتی است


ادعای غرب برای تشدید تحریم‌ها ضدایران شگردی تبلیغاتی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، با بیان اینکه تمام واژه‌ها در گفتمان سیاسی غرب جنبه‌ای وارونه پیدا کرده‌، افزود: با بحران کنونی کشورهای اروپایی تشدید تحریم‌های ضد ایرانی از سوی اتحادیه اروپا تنها یک شگرد تبلیغاتی است.

به گزارش سبزوارپیام محمد رضا محسنی ثانی در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، درباره احتمال تشدید تحریم‌ها ضد ایرانی از سوی اتحادیه اروپا، گفت: تحریم‌های ناعادلانه غرب ضد ایران مدت‌هاست که در دستور کار این کشورها قرار گرفته که با عملکرد ضعیف مدیریتی در داخل کشور، فضای ارزی و اقتصادی ایران را تحت تاثیر خود قرار داده است.

نماینده مردم سبزوار، جوین،جغتای در مجلس شورای اسلامی، تشدید تحریم‌های ضد ایرانی از سوی اتحادیه را با این برداشت که تحریم‌ها اثر گذار بوده خواند و تصریح کرد: هرچند اروپا و آمریکا با تشدید تحریم‌ها به دنبال تحمیل فشار بیشتر بر ملت ایران هستند اما در آستانه زمستان و با توجه به نیاز اروپا به انرژی ایران، تحریم گاز کشور از سوی اتحادیه اروپا بعید به نظر می‌رسد.

وی با یادآوری مشکلات اقتصادی که اکنون کشورهای اروپایی درگیر آن هستند، افزود: با بحران کنونی کشورهای اروپایی تشدید تحریم‌ها از سوی اتحادیه اروپا تنها یک شگرد تبلیغاتی است.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم، با یادآوری خروج برخی کشورها از فهرست کشورهای تحریم کننده نفت ایران، توضیح داد: خروج این کشورها ناکارآمدی تحریم‌های ضد ایرانی را نشان می‌دهد که عاملی شده تا با گذر زمان کشورهای بیشتری تحریم‌های ناعادلانه را زیر پا بگذارند و از این طریق حجم صادرات ایران افزایش پیدا کند.

محسنی ثانی، تاکید کرد: هدف از اعمال تحریم‌های ضد ایرانی قبلی و تشدید آن اقدامی از جانب استکبار جهانی در جهت اعمال فشار بر مردم ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، گفت: تمام واژه‌ها در گفتمان سیاسی غرب جنبه‌ای وارونه پیدا کرده‌اند به طوری که غرب در کلام موضوع حقوق بشر را مطرح می‌کند و در عمل اقداماتی ضد انسانی و ضد حقوق بشر را با اعمال تحریم‌های یک جانبه و ناعادلانه به ایران تحمیل می‌کند.

دیپلمات های کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال آماده سازی بسته تحریم های جدید علیه ایران هستند که قرار است در نشست ۱۵ اکتبر وزرای خارجه این اتحادیه در لوکزامبورگ مطرح شود و در مورد تحریم واردات گاز ایران تصمیماتی گرفته شود.

بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل در گزارشی به مجمع عمومی سازمان ملل که جمعه (۱۴ مهر) انتشار یافت تشریح کرد که تحریم‌های یکجانبه غرب ضد تهران، ناقض حقوق بشر در قبال ملت ایران هستند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.