اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 15 مهر 1391 / کد مطلب: 3881 / نظرات: 0

دكتر علوی مقدم چهره ماندگار ادبیات كشور:


حمید سبزواری از ابتدا فردی شجاع و طرفدار ضعیفان بود


حمید سبزواری از ابتدا فردی شجاع و طرفدار ضعیفان بود

دكتر سید محمد علوی مقدم چهره ماندگار ادبیات كشور در آستانه برگزاری نكوداشت ملی شاعر آرمانگرای انقلاب گفت : حسین ممتحنی معروف به حمید سبزواری به جز توانمندی بالا در زمینه شعری ، از ابتدا فردی شجاع ، جسور و با روحیه دفاع از ضعفا بود. 
   
 به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا، این استاد پیشكسوت ادبیات فارسی در دانشگاه های كشور در دیدار با دبیر و تعدادی دیگر از اعضای ستاد اجرایی نكوداشت حمید سبزواری به ذكر خاطراتی از دوران جوانی و رفاقت خود با شاعر آرمانگرای انقلاب پرداخت.

وی افزود: حمید سبزواری درجلسات سیاسی و ادبی پیش از انقلاب كه در منزل یكی از بزرگان مذهبی سبزوار برگزار می شد همواره حضوری پررنگ و موثر داشت .

وی اظهارداشت: چندبار به چشم دیدم كه حمید در برخورد با ظلمی كه به یك فرد ضعیف وارد می شد ، شدیداً واكنش نشان می داد و از وی حمایت می كرد.

سید نورالله رضوی دبیر نكوداشت حمید سبزواری نیز در این دیدار به طور رسمی از دكتر علوی مقدم برای حضور و ارائه مقاله علمی در نكوداشت شاعر آرمانگرای انقلاب دعوت كرد.

در پایان این دیدار دكتر علوی مقدم ، دو جلد از كتاب های ارزشمند خود را به دبیرنكوداشت و اعضای حاضر در این جلسه اهدا كرد.

دكتر سید محمد علوی مقدم یكی از اساتید نام آشنای ادبیات كشور است كه در حدود 60 سال به تدریس در این حوزه پرداخته و تا كنون 18 كتاب و نزدیك به 200 مقاله علمی و پژوهشی به دو زبان فارسی وعربی به چاپ رسانیده است.

وی همچنین چندسال در دانشگاه های خارج از كشور از جمله در سوریه ، مصر ، پاكستان و... به تدریس پرداخته و در سال های ابتدایی دهه 80 به پاس سالها فعالیت علمی و آموزشی به عنوان چهره ماندگار كشور در زمینه ادبیات برگزیده شد.

وی در سالهای اخیر اقدام به تأسیس كتابخانه ای تخصصی در شهر سبزوار كرد كه این كتابخانه مورد استفاده دانشجویان دكترا و كارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی قرار می گیرد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.