اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 14 مهر 1391 / کد مطلب: 3866 / نظرات: 3


سردیس استاد حمید سبزواری آماده رونمایی شد


سردیس استاد حمید سبزواری آماده رونمایی شد
     
دبیركمیته فرهنگی نكوداشت استاد حمید سبزواری از آماده شدن سردیس این شاعر برای نصب در یكی از خیابان های شهر سبزوار خبر داد.

به گزارش سبزوارپیام ، رضا شجاع روزجمعه در گفت و گو با ایرنا گفت : این سردیس توسط استاد عارفی ، به مناسبت برگزاری اولین نكوداشت ملی حمید سبزواری شاعر آرمانگرای انقلاب ساخته شده است .

وی افزود: قرار است این سردیس ، روز شنبه یا یكشنبه هفته آینده در بولوار پاسداران ، تقاطع خیابان دانشگاه آزاد سبزوار با حضور مسوولان و نمایندگان رسانه های خبری و عموم علاقه مندان رونمایی شود.

وی گفت : خیابان محل نصب این سردیس از این پس به نام خیابان استاد حمید سبزواری تغییر نام می یابد.

بر پایه این گزارش ، هنرمند جوان سبزواری، طراح و سازنده سردیس استاد حمید سبزواری نیز در باره ویژگی های آن گفت : كار ساخت این سردیس از یك ماه گذشته و به سفارش شهرداری و شورای شهر سبزوار آغاز شد و اینك در آستانه برگزاری نكوداشت شاعر آرمانگرای انقلاب آماده رونمایی است.

هادی عارفی، سردیس ساخته شده از استاد سبزواری را از جنس فایبرگلاس معرفی كرد و افزود : در طراحی و ساخت این سردیس سعی شده است ، خطوط چهره و حالت موهای استاد سبزواری به طور دقیقً مطابق با واقعیت رعایت شود .

وی گفت : چهره استاد سبزواری به خودی خود حالتی كاملاً شاعرانه دارد و خطوط و چروك هایی هم كه براثر افزایش سن برآن افتاده اند ، همه به پختگی و شكل گرفتن صورت استاد به عنوان یك شاعر پیشكسوت كمك كرده است.

وی اظهار داشت : در سردیس شاعر آرمانگرای انقلاب ابیاتی از برخی شعرهای خود استاد با خط سنتی نستعلیق حك شده است كه در این قسمت ها ، تركیب بندی خط بر عهده استاد طوسی ، هنرمند خوش نویس سبزواری بوده است. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


3 نظر در صف تاييد است.