اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 14 مهر 1391 / کد مطلب: 3864 / نظرات: 0

دبیرنکوداشت شاعرآرمانگرای انقلاب خبرداد:


نکوداشت استادسبزواری با شکوهی تمام برگزارمی شود


نکوداشت استادسبزواری با شکوهی تمام برگزارمی شود  آیین نكوداشت استاد حمید سبزواری صبح دوشنبه هفته آینده در زادگاهش برگزار می شود. 
  
مدیر فرهنگی دانشگاه حكیم سبزواری و دبیر نكوداشت ملی شاعر آرمانگرای انقلاب در این باره گفت : ستاد اجرایی این مراسم برای هر چه بهتر و با شكوهتر برگزار شدن نكوداشت استاد آمادگی كامل دارد.

به گزارش سبزوار پیام ،سید نورالله رضوی روز جمعه درگفت و گو ایرنا افزود: این آیین با حضور چندین میهمان برجسته كشوری و استانی در شهرستان سبزوار برگزار می شود.

وی افزود: قرار است مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه تعدادی از معاونین و مشاورین ، مدیر خانه هنرمندان ایران ، استاندار خراسان رضوی ، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاونین وی و تعدادی از شعرای برجسته و سرشناس و هنرمندان كشوری و استانی در این مراسم شركت كنند.

وی ادامه داد: پس از سفارش اكید مقام معظم رهبری بر برگزاری نكوداشت با شكوهی كه در شأن مقام ادبی و فرهنگی استاد حمید سبزواری باشد ، وظیفه خطیری بر دوش اعضای ستاد نكوداشت گذاشته شد.

وی افزود: اینك تمامی امكانات و نیروهای انسانی حوزه فرهنگی دانشگاه حكیم سبزواری و مسوولین فرهنگی شهرستان بسیج شده اند تا مراسم شایسته ای در تجلیل از این شاعر پیشكسوت انقلاب برگزار گردد.

مدیر اجرایی نكوداشت استاد سبزواری نیز در این گفت و گو گفت : برای اسكان و پذیرایی از میهمانان غیرسبزواری این نكوداشت ، مهمانسرای دانشگاه حكیم سبزواری به طور كامل در نظر گرفته شده است و همچنین تعدادی از میهمانان ویژه در محل فرمانداری شهرستان اسكان داده خواهند شد.

زهرا شیرازی همچنین از آماده به چاپ بودن ویژه نامه وزینی با موضوع معرفی استاد سبزواری و نكوداشت ایشان خبر داد و گفت : این نشریه در روز برگزاری مراسم ، در یك بسته فرهنگی به میهمانان حاضر در سالن ارایه خواهد شد.

وی به فهرستی از برنامه های فرهنگی و هنری متنوع كه در حاشیه این مراسم به اجرا در خواهند آمد اشاره كرد و گفت : اجرای سرودهای انقلابی توسط خوانندگان مطرح كشوری ، برگزاری نمایشگاه خط نگاره ها با محوریت اشعار استاد سبزواری ، برگزاری شب شعر كشوری چاووش قافله شعر ، رونمایی از سردیس استاد سبزواری و نصب آن در یكی از میادین شهر سبزوار و ... از جمله این برنامه هاست.

دبیرخانه نكوداشت ملی شاعر آرمانگرای انقلاب در دانشگاه حكیم سبزواری مستقر می باشد و در روزهای منتهی به نكوداشت به صورت تمام وقت دایر است.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.