اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 11 مهر 1391 / کد مطلب: 3836 / نظرات: 6

محمد رضا اسلامی یک کشاورز خوشابی :


برای تولید ملی ، گوش به فرمان حضرت آقا هستم


برای تولید ملی  گوش به فرمان حضرت آقا هستم  یک کشاورز موفق خوشابی در مزرعه صیفی کاری خود ، توانست کدویی به وزن 23 کیلوگرم تولید کند.
 محمدرضا اسلامی که از اهالی روستای شهید پرور شم آباد در شهرستان خوشاب است ، در همین زمینه گفت : این کدو در حاشیه زمینی که در واقع برای کشت انگور  اختصاص یافته بود ، به عمل آمده است و در سال های آینده مساحت بیشتری را به کشت این محصول اختصاص خواهد داد.
این کشاورز که در یکی از ادارات مشغول به کار می باشد به گفته خود کار کشاورزی را در دو سال اخیر به پیروی از فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تلاش بی وقفه همه اقشار جامعه در عرصه جهاد اقتصادی و تولید ملی آغاز کرده و در همین مدت در کمیت و کیفیت محصول برداشتی توانسته است ، به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کند.
وقتی گزارشگر ما در مورد انگیزه محمدرضا اسلامی برای ورود به کار مقدس و در عین حال دشوار کشاورزی توضیح بیشتری خواست ، وی گفت : همان طور که شاهد هستیم در چندسال اخیر مقام معظم رهبری دائماً سال ها را با اسامی اقتصادی نظیر همت و کار مضاعف ، جهاد اقتصادی و تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کرده اند. همین موضوع بیانگر تأکید وتوجه ویژه ایشان بر مسائل اقتصادی در شرایط کنونی کشور و جهان است. از همین رو به عنوان یک فرد مسلمان ایرانی برخود لازم دانستم گوش به فرمان آقا باشم و هرچند به لحاظ درآمدی نیازی به کار کشاورزی نداشتم ، اما به پیروی از فرمایشات ایشان در جهت جهاد اقتصادی و تولیدملی وارد میدان شدم.
وی در حال حاضر در اراضی تحت کشت خود ، محصولاتی نظیر انگور ، گندم دیم ، گل گاوزبان و برخی انواع صیفی جات را تولید می کند. و با استفاده از بذر اصلاح شده و برخی روش های مناسب کشاورزی و عدم استفاده از سم و کود شیمیایی ، موفق شده است ، با حفظ کیفیت ، به یکی از بیشترین سطوح برداشت محصول دست پیدا کند.
این کشاورز موفق همچنین در کار خود به نوآوری نیز توجه دارد به طوری که وی امسال برای اولین بار کشت میوه "طُرب" را که تا کنون در منطقه خوشاب انجام نشده است ، آغاز کرده و پیش بینی می کند محصول مناسبی برداشت کند.
وی علی رغم تمایل به استفاده از شیوه آبیاری نوین درکشاورزی ، به دلیل خرده مالک بودن ، فعلاً استفاده از این شیوه را برای خود مقدور نمی داند.
محمدرضا اسلامی همچنین وجود معضل بیکاری در جامعه را نمی پذیرد ، و معتقد است نبود فرصت های شغلی معضل فعلی جامعه ما نیست ، بلکه غرور کاذب و تنبل شدن برخی از جوانان عامل بروز بیکاری هاست.
وی در همین زمینه می گوید : بنده که باوجود داشتن یک شغل اداری در سبزوار ، از دو سال قبل که کار کشاورزی را در روستای محل زادگاهم آغاز کردم ، اکنون با لطف و عنایت خدا ، برای برداشت برخی محصولات کشاورزی از زمین هایم نیاز به کارگر دارم ، اما برخی از جوانان بیکار روستا به غرورشان اجازه نمی دهند ، در این کار وارد شوند .
این کشاورز موفق خوشابی سپس می گوید در برخی کشورهای توسعه یافته دنیا فرهنگ کار کردن در میان اکثر اقشار جامعه رواج دارد و هیچ کس مشغولیت در کارهای شریف را زشت نمی پندارد.
به گفته اسلامی با توجه به فراهم بودن تمامی منابع مورد نیاز طبیعی و انسانی در کشور ما اگر جوانان همت کنند و وارد میدان عمل شوند ، به راحتی خواهیم توانست تحریم های جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران را دور بزنیم و معضل بیکاری را در جامعه ریشه کن کنیم.
گفتنی است روستای شهید پرور شم آباد با ۱۷۰ خانوار و ۴۵ شهید دفاع مقدس از توابع شهرستان خوشاب و در ۵۰ کیلومتری سبزوار واقع شده است.
زمین های این روستا با وجود آب و هوای نیمه بیابانی ، برای کشت آبی یا دیم برخی انواع محصولات کشاورزی نظیر گندم ، انگور ، صیفی جات و زعفران مناسب است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


علی شادیانفر | ايميل
سلام به همه همشهریان عزیز خصوصا شم آبادی ها ضمن آرزوی موفقیت برای پسر عمه خودم وتحسین وتبریک به ایشان امیدوارم کشاورزی سنتی همیشه از سبزوار وشم آباد رخت بربندد انشا الله
محمد عبدالحسین | ايميل
وظیفه همه ما حرکت در مسیر پیشرفت کشور عزیزمان ایران است. درود بر ایشان
شم آبادی | ايميل
ممنون از پیام خوبتان خوشحال شدیم که یک شم ابادی چنین افتخاری را به وجود اورده است