اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 5 شهريور 1390 / کد مطلب: 383 / نظرات: 1

معاون استاندار در سبزوار اعلام كرد/


خسارت1400پروژه نيمه تمام موجود برابر اعتبارات تملك دارايي استان است


خسارت1400پروژه نيمه تمام موجود برابر اعتبارات تملك دارايي استان است
 معاون برنامه ريزي استانداري خراسان رضوي گفت: يك هزار و 400 پروژه نيمه تمام داريم كه خسارات ناشي از آن به اندازه اعتبارات تملك دارايي استان است. 
'عباس نياوند' روز شنبه در چهارمين نشست شوراي اداري سبزوار كه همزمان با هفته دولت برگزار شد عدم ايجاد پروژه جديد و تكميل پروژه هاي نيمه تمام را به نفع استان دانست.
وي همچنين نظارت بر اجراي پروژه ها را موجب صرفه جويي 20 تا 30 درصدي در اعتبارات ذكر كرد و رقابت پذيري و واگذاري كار به بخش خصوصي به همراه انجام نظارت ، كنترل ، هدف گذاري و حمايت از جانب دولت را مورد تاكيد قرار داد.
اين مسوول كل اعتبارات تملك دارايي و عمراني استان از محل اعتبارات استاني ، ملي ، فرهنگي ، نفت و زيارت را حدود 650 تا 700 ميليارد تومان ذكر كرد و گفت: بايد با مديريت خوب اين اعتبارات چندين برابر آن ارزش افزوده و ثروت براي مردم توليد شود.
وي از برگزاري نمايشگاه دستاوردهاي استان در بخش هاي دولتي و خصوصي در پايان امسال خبر داد و گفت: مقام معظم رهبري براي بازديد از اين نمايشگاه دعوت خواهند شد.
وي در ادامه با تاكيد بر در نظر گرفتن اولويت ها و نياز مردم در اجراي پروژه ها گفت: فرودگاهي كه در هفته يا ماه فقط يك پرواز دارد نبايد ايجاد و براي آن هزينه شود.
اين مسوول خواستار هدف گذاري فرمانداران و مديران كل در تعريف پروژه ها و مشخص كردن شيوه و روش انجام كار در برنامه ريزي ها هم شد.
وي در اشاره به راه حل هاي رفع معضل بيكاري نيز گفت: سرمايه گذاري ، بهبود فضاي كسب و كار ، تسهيل قوانين و مقررات از جمله براي رفع موانع سرمايه گذاري با كمك مجلس و كارآفريني ، خلاقيت و نوآوري فاكتورهاي اساسي براي اشتغال هستند.
معاون برنامه ريزي استانداري خراسان رضوي خطاب به مديران ، خرد استراتژي ، خرد مالي و خرد كيفيت را توصيه كرد و افزود: تلاش مداوم و مستمر ، عدم رضايت به وضع موجود، نگاه به آينده مطلوب و شكار فرصت ها از ديگر مواردي است كه در بحث مديريتي بايد لحاظ شود.
وي با تاكيد بر دقت در انتصابات توسط مديران هم گفت: سپردن كار كوچك به آدم بزرگ جفا و سپردن كار بزرگ به انسان كوچك ظلم است و بايد دقت شود در انتصاب افراد ظلمي نشود.
وي عوامل موثر بر رشد و پيشرفت استان را پيشرفت منابع انساني ، منابع فرهنگي و اجتماعي ، منابع طبيعي و خدادادي و پيشرفت زير ساخت هاي مورد نياز عنوان كرد و از همه مديران براي تحقق اين عوامل كمك خواست.
وي همچنين گفت: اسناد آمايشي ، اسناد بالادستي ، توسعه استان و سند اشتغال و برنامه پنجم توسعه استان بر اساس برنامه كشور در دست اقدام است و بايد كمك شود تا اين اسناد با واقع بيني تدوين و با خوش بيني به اجرا در آيد.
وي اشاره اي هم به درآمد هاي حاصل از صادرات نفت و گاز كشور كرد و گفت:اين درآمد در مجموع حدود 100 ميليارد دلار در هر سال است كه بدون زحمت به دست مي آيد در حالي كه براي كسب اين درآمد بايد حدود 700 ميليارد دلار توليد رخ دهد.
وي با اشاره به گران بودن اداره كشور و نياز به اقدام براي ارزان كردن اين اداره ، پائين بودن بهره وري را ياد آور شد و گفت: 5/2 درصد از هشت درصد درآمد ناخالص ملي بر اساس مصوبه مجلس بايد از بهره وري باشد.
وي تاكيد كرد: همه بايد روز بروز براي بهره برداري بيشتر از اعتبارات موجود تلاش كرده و مدافع كم كردن اعتبارات باشيم.
نياوند همچنين تحقق هشت درصد درآمد ناخالص ملي را نيازمند 700 تا 800 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري عنوان كرد و افزود: با در نظر گرفتن توان مالي بانك ها ،اعتبارات عمراني و منابع داخلي در شرايط خوش بينانه به حدود 100 تا 110 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري خارجي نياز داريم.
معاون استانداري خراسان رضوي در بخشي از سخنانش نظام جمهوري اسلامي را حاصل تلاش انبيا و اولياي خدا و خون بهاي سيد الشهدا (ع) و حاصل رنج هاي تاريخ بشريت كه انتظار استقرار عدالت را داشتند ، برشمرد .
وي با اظهار اينكه همه ما به اين نظام بدهكار هستيم و بايد خود را براي انقلاب اسلامي فدا كنيم افزود: بايد با بصيرت و دانايي پشت سر ولايت و رهبري حركت كنيم تا به همه اهداف نظام برسيم.
وي در بخشي از سخنانش اظهار داشت: چنگ زدن به ريسمان امامت و ولايت ، يكپارچگي، بصيرت و بيداري مردم باعث جاودانگي انقلاب اسلامي ايران مي شود.
نياوند افزود: آنچه باعث شده انقلاب ما تا امروز با وجود همه توطئه هاي دشمنان ماندگار باشد سه عامل ماهيت و هويت اسلامي آن ، ولايت فقيه و مردم است.
وي با مطرح كردن اين پرسش كه چرا شهيدان رجايي و باهنر ماندگار شدند،گفت: اخلاص ، حاكميت بر قلب و انديشه مردم و عدالت خواهي و حق طلبي سه عامل اصلي ماندگاري اين دو شهيد بزرگوار است كه اگر اينگونه در خدمت به مردم تلاش كنيم ماندگار مي شويم.
معاون استانداري خراسان رضوي همچنين اظهار داشت: امروز موجوديت اسرائيل و استكبار جهاني به شدت به خطر افتاده و آنچه امروز تعيين كننده قدرت است حاكميت بر انديشه و قلب ، دفاع از عدالت و ستيز با استكبار و استبداد است نه زر و زور و قدرت.
وي افزود: نسخه هاي قديمي كذايي كه غرب به نام دفاع از آزادي ، دمكراسي و حقوق بشر مطرح كرده امروز براي هيچ كس در دنيا رنگي ندارد.
نياوند مدل و الگوي ايراني اسلامي پيشرفت را هم بر اساس نامگذاري مقام معظم رهبري از دهه چهارم انقلاب ،عدالت مبتني بر عقلانيت و معنويت عنوان كرد كه منجر به رشد و پيشرفت مي شود.
وي با اشاره به تفاوت اين مدل توسعه با توسعه مطرح در دنيا ، معنويت را گمشده بشر دانست و افزود: بشر امروز هرچه از لحاظ مادي رشد مي كند به اغناي جسمي و روحي نمي رسد و حيران است كه اين گمشده بشر در مدل اسلامي ايراني مطرح شده توسط مقام معظم رهبري وجود دارد.
وي با اشاره به اينكه نامگذاري امسال به نام جهاد اقتصادي در جهت رويكرد دهه چهارم انقلاب است افزود: در جهاد اقتصادي تكليف بر همه است و اين جهاد يك فضيلت الهي و انساني است و اگر انسان جان خود را در راه آن از دست بدهد جزو شهداست.
 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.