اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 10 مهر 1391 / کد مطلب: 3824 / نظرات: 1


برگزیده شدن نمایش انتخاب زائر از سبزوار در جشنواره نمایش های آیینی در فرهنگ رضوی


مسئول انجمن هنرهای نمایشی سبزوار  از برگزیده شدن  نمایش انتخاب زائر  در جشنواره نمایش های آیینی در فرهنگ رضوی خبر داد .
به گزارش سبزوارپیام به نقل از وبسایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار ، حسین غایبی  با عنوان این خبر افزود : نمایش انتخاب زائر به نویسندگی حسن عنایت پور و کارگردانی مصطفی عنایت پور  کاری از گروه هنری سفیرمی باشد که این نمایش چگونگی انتخاب زائر را در قدیم مورد توجه قرار داده که در این نمایش مردم آرزومند بعد از کاشت و برداشت طی مراسم خاصی که نوعی قرعه کشی است زائر را انتخاب و به زیارت مرقد مطهر آقای علی بن موسی الرضا (ع) اعزام می کنند به عنوان برگزیده نمایش های جشنواره آیینی در فرهنگ رضوی انتخاب گردید .
غایبی افزود در این نمایش محمد علی گودآسیایی ، احسان طزرقی ، محسن نظیف ، مجتبی رفیعی ، اسماعیل قره باغی ، قاسم قنبری ، سجاد عنایت پور ، فرشته حلاجیان ، خدیجه فاتحی زاده ، علی گودآسیایی و نرگس خاتون نامنی  به ایفای نقش می پردازند و دیگر عوامل این نمایش حسین رفیعی و علی درقدمی  می باشند .
مسئول انجمن هنرهای نمایشی گفت :  اولین جشنواره آیین های نمایشی در فرهنگ رضوی همزمان با دهه کرامت در استان کهکیلویه وبویر احمد در شهرستان یاسوج برگزار شد .
گفتنی است این نمایش به مدت 5 شب به مناسبت جشنهای دهه کرامت در تالار کاشفی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار به روی صحنه رفت .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.