اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 9 مهر 1391 / کد مطلب: 3819 / نظرات: 0

یك مسوول :


شهرستان خوشاب فقط یك كتابخانه عمومی دارد


     
خوشاب - سرپرست اداره كتابخانه های عمومی خوشاب گفت : این شهرستان فقط یك كتابخانه عمومی نهادی دارد.

به گزارش سبزوارپیام 'زهرا روحانی طلب ' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برای شهرستان خوشاب با حدود 40 هزار نفر جمعیت یك كتابخانه عمومی بسیار كم است.

وی اظهار داشت : كتابخانه عمومی شهدای سلطان آباد (مركز شهرستان خوشاب ) به عنوان تنها كتابخانه عمومی این شهرستان سال 77 تاسیس شده و دارای حدود هزار نفر عضو می باشد.

وی افزود : این كتابخانه دارای 12 هزار نسخه كتاب است كه سه هزار نسخه از این كتب ، مربوط به گروه سنی كودك و نوجوان است.

سرپرست اداره كتابخانه های عمومی خوشاب زیربنای كتابخانه را 250 مترمربع عنوان كرد و افزود : سعی كردیم با توجه به امكانات و تازه تاسیس بودن شهرستان خوشاب از مقدار فضا و امكاناتی كه كتابخانه شهدای سلطان آباد خوشاب دارد به طور بهینه استفاده كنییم .

'روحانی طلب ' به تشكیل كلاس های فوق برنامه از جمله آموزش رایانه ، اینترنت و نیز آموزش نقاشی ، قرآن و زبان انگلیسی برای كودكان و تشكیل انجمن های قرآن ، نهج البلاغه و ادبی در كتابخانه عمومی شهدای سلطان آباد خوشاب اشاره كرد و از علاقمندان دعوت كرد برای عضویت در این انجمن ها اقدام كنند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی و كتابخوانی نهاد كتابخانه ها به صورت مكتوب و آنلاین در سایت booki.ir گفت : برگزیده كشوری مسابقه نقاشی كودكان'مریم براتی ' در سال گذسته و برگزیده كشوری مسابقه نویسندگی ویژه فرهنگیان 'اكرم شبیخوان ' در اردیبهشت امسال از خوشاب بودند.

سرپرست اداره كتابخانه های عمومی خوشاب به طرح' كتاب من ' به عنوان یكی از طرح های كاربردی نهاد كتابخانه ها اشاره كرد و گفت : براساس این طرح مجموعه سازی كتابخانه ها براساس نیاز اعضا پیش بینی می شود.

'زهرا روحانی طلب ' افزود : با این طرح متقاضیان كتابهای مورد نظر خود را از طریق كتابخانه ها به نهاد سفارش می دهند و بعد از حداكثر دو ماه كتاب در اختیار اعضا كتابخانه قرار می گیرد.

وی با بیان اینكه از مصوبات امسال كمیته مطالعه مفید و انجمن كتابخانه های عمومی خوشاب است كه كمبود كتابخانه در این شهرستان از طریق تاسیس كتابخانه های مشاركتی جبران شود، اظهار داشت : افراد حقیقی یا حقوقی می توانند نسبت به تاسیس این كتابخانه ها اقدام كنند.

وی با اظهار اینكه تهیه مكان و تجهیزات با فرد موسس كتابخانه مشاركتی است و كتاب ، نشریه و نرم افزار از طریق نهاد كتابخانه ها به كتابخانه مشاركتی ارسال می شود، افزود : آموزش كتابداران نیز از طریق نهاد كتابخانه ها انجام می شود.

سرپرست اداره كتابخانه های عمومی خوشاب ایجاد كتابخانه با توجه به مراكز جمعیتی در مراكز بخش ها و شهرهای بزرگ را یك ضرورت دانست و گفت : بخش مشكان و روستاهای پرجمعیت از جمله رباط جز و نوده انقلاب خوشاب در اولویت ایجاد كتابخانه مشاركتی در این شهرستان است . 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.