اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 9 مهر 1391 / کد مطلب: 3813 / نظرات: 0

در واکنش به ساخت فیلم آمریکایی موهن به ساحت پیامبر اسلام(ص)


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری : یک سئوال از رئیس جمهور آمریکا


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری در واکنش به ساخت فیلم موهن به ساحت پیامبر مکرم اسلام (ص) گفت : باید از باراک اوباما که ساخت این فیلم را براساس آزادی بیان و اندیشه در آمریکا توجیه کرده است ، بپرسیم ، پس چرا در مورد موضوع هولوکاست در آمریکا و جهان غرب هیچ گونه آزادی بیان و اندیشه ای قائل نیستید؟
به گزارش سبزوارپیام ، دکتر حمید وحید که در نشست صمیمانه هنرمندان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در محل نگارخانه اسرار سبزوار سخن می گفت ، افزود : رئیس جمهور کشورمان در سخنرانی اخیر خود در سازمان ملل متحد به خوبی مواضع ایران اسلامی را تشریح کرده و اگر کسی میان سخنرانی دکتر احمدی نژاد و باراک اوباما که به بهانه آزادی بیان توهین به پیامبر اسلام را مجاز دانسته است ، مقایسه تطبیقی انجام دهد به عمق حق باوری و ارزش مداری ایرانیان پی خواهد برد.
وی در ادامه ابراز عقیده کرد : هرچند انجام تظاهرات و سردادن شعارهایی در محکومیت فیلم موهن آمریکایی توسط مسلمانان ضروری است ، اما اقدام مهمتر و اثربخش تر، این است که جواب هنر را با هنر بدهیم و لذا اگر امروز در غرب با چاپ کاریکاتور یا ساخت فیلم های اهانت آمیز ، حرمت مقدسات اسلام را می شکنند در جوامع اسلامی نیز باید با استفاده از همین ابزار هنر در جهت معرفی و حمایت از مقدسات و ارزش های اسلام قیام کنیم.
این استاد دانشگاه همچنین گفت : برقراری ارتباط با مخاطب از سه روش سخنرانی ، نویسندگی و هنر امکان پذیر است که در این میان هنر اگر خوب و ارزشی باشد ، ماندگاری و اثرگذاری بیشتری در ذهن انسان ها خواهد داشت.
وی سپس به بیان این موضوع پرداخت که وضع هنر در کشورمان در دوران پس از انقلاب رشد و تعالی بسیار مناسبی داشته و اصلاً هنر امروز ایران با دوران گذشته قابل مقایسه نیست.
دکتر وحید تأکید کرد : هریک از شاخه های هنر در جمهوری اسلامی ایران برای اینکه بتوانند موثر و موفق شوند باید مجهز به دو ابزار تخصص و تعهد باشند. که تخصص باید در تکنیک های هنری باشد وتعهد در پایبندی به ارزش های ایرانی و اسلامی جلوه گر شود تا بدین ترتیب شرمنده شهدا و ایثارگران عزیزی که جان و مال خود را در راه اسلام و سرفرازی وطن به خطر انداختند نباشیم.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.