اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 8 مهر 1391 / کد مطلب: 3806 / نظرات: 0


فرماندار خوشاب خواستار توجه و مرمت آثار تاریخی این شهرستان شد


 فرماندار خوشاب گفت : این شهرستان دارای آثار تاریخی متتعددی است كه نیازمند بازسازی و مرمت است.

به گزارش سبزوارپیام مهندس 'حسین ابراهیمی كردیانی ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : مجموعه تاریخی بابا لنگر (آتشكده میرمظفر ، چشمه آب گرم ،غار، زندان و حمام ) در روستای بابالنگر بخش مشكان خوشاب ، پناهگاه زیر زمینی شهر سلطان آباد ، گل گنبد ، برج دهنه شور، یخچال سلطان آباد ،آرامگاه منسوب به بونصر مشكان و آبشار و آسیاب های روستای نور آباد از جمله آثار تاریخی شهرستان خوشاب است .

وی اظهارداشت : با كمال تاسف اكنون بناهای تاریخی این شهرستان به ویژه مجموعه تاریخی بابا لنگر و گل گنبد در حال تخریب و نابودی است كه توجه مسوولان را می طلبد.

فرماندار خوشاب همچنین وجود بقاع متبركه و امامزادگان در روستاهای چاهك ، نوده انقلاب ، طالبی و كاهان و مناطق ییلاقی و گردشگری در روستاهای دره یام ، نشیب ، داراب و طبس را از دیگر قابلیت های گردشگری این شهرستان اعلام كرد.

ابراهیمی كردیانی گفت : مناطق و آثار تاریخی واقع در این شهرستان در صورت توجه و ساماندهی، قابلیت تبدیل شدن به مناطق گردشگری را دارد.

وی با اشاره به اهمیت آثار تاریخی و مناطق گردشگری ، افزود : آثار تاریخی گویای فرهنگ و تمدن هر ملتی است كه بایستی در توجه و نگهداری از این آثار بكوشیم .

وی همچنین از استقرار نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خوشاب تا پایان مهرماه امسال خبر داد و ابراز امیدواری كرد كه با استقرار این نمایندگی گامهای موثرتری در مرمت و نگهداری آثار تاریخی بر داشته شود. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.