اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 3 مهر 1391 / کد مطلب: 3752 / نظرات: 1

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی :


شش اثر هنرمند سبزواری به جشنواره مینیاتور وتذهیب الجزایر راه یافت


شش اثر هنرمند سبزواری به جشنواره مینیاتور وتذهیب الجزایر راه یافت
 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت :شش اثر یك هنرمند این شهرستان به جشنواره مینیاتور و تذهیب در كشور الجزایر راه یافت.
 
به گزارش سبزوار پیام به نقل از ایرنا،مجید عسكری  افزود: این آثار متعلق به سید محمد حسینی از هنرمندان برجسته دیار سربداران است.

وی گفت: فستیوال مینیاتور و تذهیب الجزایر از فستیوال های معتبر بین المللی است كه شش نفر از جمهوری اسلامی ایران برای شركت در آن انتخاب شدند.

وی اظهار داشت: سید محمد حسینی در سال 1379 موفق به اخذ مدرك ممتاز نگارگری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد و در سال 1390 مدرك درجه دو هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران كشور شد.

عسكری افزود: این هنرمند تاكنون در دهها نمایشگاه و مسابقه استانی، كشوری و بین المللی از جمله ششمین و هفتمین دوره مسابقات بین المللی جایزه البراده كشور امارات عربی متحده، اولین و دومین جشنواره دو سالانه تذهیب های قرآنی، اولین و دومین جشنواره آثار تجسمی معلمان، نمایشگاه تجسمی نگارگران خراسان، نهمین، دهمین، یازدهمین و پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن مجید، جشنواره هنرهای تجسمی اسماء الهی، چهارمین نمایشگاه آثار فرهنگی، علمی و پژوهشی نماز در رشته تذهیب و چندین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی دانشجویان كشور شركت نموده و عناوینی را كسب كرده است.

وی گفت: جشنواره بین المللی مینیاتور و تذهیب از 19تا 27 مهر ماه جاری در كشور الجزایر برگزار می شود.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.