اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 3 مهر 1391 / کد مطلب: 3751 / نظرات: 0


جایگاه حمید سبزواری در شعر فارسی از زبان علی معلم دامغانی


علی معلم دامغانی درنخستین همایش ملی روز شعر و ادب فارسی در تالار وحدت تهران در باره جایگاه حمید سبزواری در شعر قارسی سخن گفت.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از وبسایت نکوداشت استاد حمید سبزواری علی معلم دامغانی شاعر پیش کسوت نخستین سخنران این مراسم بود که قبل از شعرخوانی با قرار گرفتن پشت تریبون درباره حمید سبزواری که آن شب از او تجیل شد و جایگاه او در شعر فارسی گفت: حمید سبزواری از شاعرانی است که اهل خراسان ایشان را از دیگران بیشتر می‌شناسند و انجمن‌های خراسان شعر او را به عنوان شاعری فرهیخته از سبزوار و شاعری بیدار و بیدارگرانه می‌شناسند و حتی شعر خواندن او باعث نگرانی برای اهل روزگارانی می‌شد اما او با کمال رشادت راه خود را ادامه داد تا خداوند با توفیق خاصی که نصیب سینه‌های سوخته می‌‌کند، جهان را به نفع این بزرگواران دگرگونه کرد.
 معلم با اشاره به توجه و تاکید رهبر انقلاب به شعر و شاعران گفت: بیش از دیگران وجود رهبر معظم انقلاب بیش از انقلاب انجمن‌های ادبی این سرزمین را پی افکند و در این تهران بزرگ شب‌هایی در منزل استاد سبزواری، ستوده و... حضور پیدا می‌کردند و تقریباً همه افرادی که اهل شعر و ادب بودند، از محضر ایشان بهره‌مند می‌شدند و شعرهایشان را می‌خواندند و شبی خوش و پرخاطره که اثری در جمع شاعران آن روزگار گذشت و جهت شعر فارسی را قصه روشنی و تابناکی و آنچه آرزوی انسان بود به اندازه سرمایه‌های این روزگار وجود داشت، هدایت کردند که این یکی از بزرگ‌منشی‌های ایشان است، ما آن را قدر می‌شناسیم.
در پایان این مراسم از 7 تن از شاعران برجسته و پیشکسوت چون حمید سبزواری، مشفق کاشانی، خانواده مرحوم نصرالله مردانی و زنده‌یاد بهروز ثروتیان، معینی کرمانشاهی، محمود دست پیش و حجت‌الاسلام ذکریا اخلاقی تجلیل به عمل آمد




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.