اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 2 مهر 1391 / کد مطلب: 3742 / نظرات: 0

ورود اولين دروه دانشجویان پزشکی دانشگاه به حوزه باليني


نخستین دانشجویان دانشکده پزشکی سبزوار به جمع سفید پوشان جامعه پزشکی پیوستند .


مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی سبزواراز ورود نخستین دانشجویان دانشکده پزشکی سبزوار به جمع سفید پوشان جامعه پزشکی خبر داد.
به گزارش سبزوارپیام به نقل از خبرنگار "وب دا" دکتر سید جمال میر موسوی در مراسم روپوش سفید نخستین دانشجویان پزشکی که در محل سالن اجتماعات بیمارستان واسعی با حضور جمعی از مسئولین و دانشجویان برگزار شد اظهار داشت: این مراسم برای نخستین بار برای دانشجویان دانشکده پزشکی سبزوار است که بعد از گذراندن دوره درون پایه و پاتولوژیک  قرار است در بخش های بالینی بیمارستان بر بالین بیماران حضور پیدا کنند، برگزار شده است.
وی به سپیدی، پاکی و تقدس پزشکی و حرف وابسته به آن اشاره کرد و افزود: تفسیر و ترویج اصول و مبانی اخلاقی، ارج نهادن به تعهد حرفه ای و تاکید بر ارزش های اخلاقی را از اهداف دانشجویان پزشکی سبزواربرشمرد که با پوشیدن این لباس مقدس پیام آور سلامت برای بیماران و دردمندان جامعه هستند.
دکتر میر موسوی آماده سازی محیط بالینی و برقراری تعامل بین آموزش و درمان را از دانشجویان پزشکی خواستار شد و گفت: این افراد باید در راستای ارتقاء دانش حرفه ای خود برای هر چه مطلوب ساختن محیط درمانی بیمارستان که ازمهمترین اهداف اولیه  دانشگاه علوم پزشکی سبزوار است تلاش کنند.
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی سبزوار تعداد دانشجویان پزشکی را 24  نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 15 نفر خانم و 10 نفر آقا می باشند.
در ادامه معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری از سبزواربه عنوان مهمترین قطب دانشگاهی در سطح استان خراسان رضوی یاد کرد و گفت: وجود رشته پزشکی و استقبال دانشجویان از این رشته  از افتخارات بسیار مهم سبزوارمی باشد.
محمد کلاته به پیگیری های فراوان مسئولین برای ورود رشته پزشکی به سبزوار اشاره کرد و گفت: بنده امروز به خود می بالم که شاهد ورود نخستین دانشجویان پزشکی در بیمارستان های مختلف این شهرستان می باشم.
وی به بحث پزشکی به عنوان مهمترین مسئله مورد توجه مردم در مناطق محروم و دور افتاده  تاکید کرد و اظهار داشت: تجربه نشان می دهد برقراری روابط صمیمی پزشکان با مردم از لحاظ روحی و روانی در روند بهبودی بسیاری ها از بیماری ها مثمر ثمر بوده است.
کلاته به کمبود امکانات در جامعه پزشکی اشاره کرد و گفت: در هیچ جای دنیا شرایط به صورت ایده آل نیست ما پزشکانی داشته ایم که با کمترین امکانات بهترین خدمت رسانی را به بیماران داشته اند.
گفتنی است در پایان این مراسم روپوش سفید به دانشجویان دانشکده پزشکی ورودی 1387 اهداء و همچنین سوگند نامه توسط یکی از دانشجویان پزشکی قرائت شد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.