اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 شهريور 1391 / کد مطلب: 3658 / نظرات: 0


واکنش شهردار جوین به خبر صرفا جهت اطلاع


پخش گزارش از شبکه خبر سیمای خراسان رضوی و جهت اطلاع بیست وسی در هفته گذشته در مورد وقوع آتش سوزی در جوین و مراجعه مامورین آتش نشانی به منزل شهردار برای دریافت مجوز و ماموریت و درنتیجه دیر رسیدن به صحنه آتش سوزی و خاکستر شدن تمام محصولات و علوفه های یک کشاورز، ضمن بازتاب وسیع در میان مردم واکنش و انتقاد شهردار نقاب نیز را در پی داشت.

شهردار نقاب(جوین) با مراجعه به دفتر خبری روزنامه خراسان ونسیم جوین با ارائه مستندات و صورتجلسه عملیات اطفاء حریق در یکی از روستاهای این شهرستان که خارج از حریم خدماتی شهرداری نقاب است، به خبرنگار ما گفت: در تاریخ ۲۴/۵/۹۱ برابر گزارشات ثبت شده مامورین آتش نشانی این شهرداری و امضاء صورتجلسه توسط شهود و اعضاء شورای اسلامی روستا، پس از گذشت ۲۰ دقیقه از دریافت خبر اعلام آتش سوزی مامورین آتشنشانی شهرداری نقاب در محل حادثه، در روستای عباس آباد عرب در ۴ کیلومتری شهرنقاب حاضر میشوند. درحالیکه درگزارش سیما تاخیر ۴۵ دقیقه ای عنوان میشود!!
 مهندس منطقی با بیان اینکه آتش سوزی در یک انبار روباز بسته های علوفه دامی درکنار منزل مسکونی یک روستایی اتفاق افتاده است، به خبرنگار ما گفت: حضور مامورین آتش نشانی در محل آتش سوزی ها نیازی به صدور مجوز و یا حکم ماموریت ندارد درحالیکه گوینده خبر شبکه خراسان و ۲۰ و ۳۰ بدون اطلاع از درستی خبر و یاحتی عقلانی بودن آن با آب و تاب خاصی میگویند: مامورین آتش نشانی به منزل شهردار مراجعه کرده تا مجوز و حکم ماموریت دریافت کنند!! و این موجب تاخیر ۴۵ دقیقه ای شده و آتش تمام علوفه های دامی یک کشاورز را به تلی از خاکستر تبدیل مینماید!! مهندس منطقی با بیان اینکه هیچ عقل سلیمی باور نمی کند با وجود شبکه بی سیم شهرداری و تلفن همراه شهردار مامورین آتش نشانی به خانه شهردار مراجعه کنند درحالیکه شهردار درشب وقوع حادثه در شهرستان حضور نداشته است. مهندس منطقی با بیان اینکه براساس آموزه های دینی ما، آبروی هر مسلمانی حتی از خونش نیز مهمتر است خاطر نشان نمود: برای این خبر سراسر کذب و غیر واقعی که موجب بدبینی مردم به این شهرداری شده و نگرانی هایی نیز در بین شهروندان و مسئولین بوجود آورده است، ضمن پیگیری موضوع از مسیر قضایی، آن را به آخرت واگذار مینمایم. شهردار نقاب خطاب به مسئولین و گویندگان شبکه های تلویزیون اظهار داشت: نباید تصاویر و سوژه های خبری به صرف جذاب بودن و مردم پسند بودن از سیمای جمهوری اسلامی پخش شود. وی با انتقاد از بی توجهی مسئولین وخبرنگاران سیما به غیر واقعی بودن خبر و تصویر افزود: مجری شبکه خبر و ۲۰و۳۰ در گزارش مربوطه طوری از سوژه های خبری استفاده میکنند که بینندگان تصور مینمایند شخصی که با لباس زیر درمحل حادثه حضور داشته و مصاحبه میکند همان شهردار است. درحالیکه نه با شهردار مصاحبه شده و نه به وی اطلاع داده شده است.
 منبع:نسیم جوین






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.