اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 24 شهريور 1391 / کد مطلب: 3648 / نظرات: 0

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار:


سبزوار پتانسیل تبدیل شدن به یک شهر صنعتی را دارد



رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار، گفت: هنوز ظرفیت بسياري برای استفاده از معادن در شهرستان وجود دارد.

به گزارش سبزوارپیام ، مهندس"علی امیدبخش" در گفت وگو با خبرگزاری ایسنا به تنوع معادن سبزوار اشاره و اضافه کرد: این شهرستان معادن فلزی و غیرفلزی فراوانی دارد که برخی از این معادن نیز جنبه استراتژیک دارد.

وی با تاکید بر اینکه برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌داران باید انگیزه ایجاد کرد، اظهار کرد: یک بخشی از این امر به مدیریت کلان و بخشی از آن به ما برمی‌گردد که باید با تسهیل کارهای اداری و اجرایی سرمایه‌گذاران و اطمینان بخشی به آنان از سود، زمینه سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم البته باید زیرساختهای لازم همچون گاز‌، جاده دسترسی‌، برق و... پیش‌ینی شود.

مهندس امیدبخش خواسته خود را از رسانه‌ها تشویق و هدایت سرمایه‌گذاران برای حرکت به سمت کارهای تولیدی و صنعتی عنوان کرد.

وی به وجود معادن منگنز‌، کائولن‌، کرومیت و ...، در این شهرستان اشاره کرد و گفت: وجود این معادن در سبزوار نقطه قوّت بزرگی بوده که باید به این نقاط بیش از پیش توجه شود‌.

او تاکید کرد‌: برخی مواد غیرفلزی داریم که به شکل خام استخراج می‌شود که ایجاد واحدهای صنعتی فرآوری مواد معدنی می‌تواند از صدور این مواد به خارج از شهرستان و کشور جلوگیری کرده و سبب ارزش افزوده برای شهرستان شود.

وی با بیان اینکه در هر کشوری صنایع مهم و بزرگ‌، صنایع معدنی است، گفت: ایجاد صنایع بزرگی همچون فولاد، کارخانجات فرآوری‌، آلومینیوم و...، می‌تواند سبب ایجاد صنایع زیردستی مرتبط شده و اشتغالزایی داشته باشد.

رییس اداره صنعت‌، معدن و تجارت سبزوار ضمن اشاره به کارخانه سیمان شهرستان، گفت: در این کارخانه فقط از چند ماده اولیه همچون آهک و گچ استفاده شده که می‌توان هنوز از این مواد اولیه‌، واحد تولید گچ‌، آهک هیدراته و‌...، را ایجاد کرد‌.

وی با بیان اینکه سبزوار پتانسیل تبدیل شدن به یک شهر صنعتی را دارد، اظهار كرد: پتانسیل بالقوه سبزوار می‌تواند به بالفعل تبدیل شود و این شدنی است‌.

او در ادامه تعداد واحدهای معدنی شهرستان سبزوار و بخش‌های تابعه به علاوه شهرستان خوشاب را 69 واحد دانست و گفت‌: 90 درصد واحدهای معدنی سبزوار فعال است‌.

مهندس امیدبخش همچنین به تعداد 225 فقره واحد صنعتی شهرستان با اشتغالزایی 4441 نفر اشاره کرد. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.