اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 24 شهريور 1391 / کد مطلب: 3643 / نظرات: 0

یک شاعر کشوری :


تجلیل از شاعران نسل اول ادبیات انقلاب وظیفه همگانی است.


تجلیل از شاعران نسل اول ادبیات انقلاب وظیفه همگانی است
مدیرگروه توسعه فضاهای مجازی فرهنگی در وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری گفت : تجلیل از مقام شاعران نسل اول ادبیات انقلاب اسلامی ایران ، به عنوان وظیفه ای خطیر برگردن همه ماست.
به گزارش سبزوار پیام ، قادردلاورنژاد پنجشنبه شب در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : شاعرانی چون استاد حمید سبزواری ، مشفق کاشانی ، سپیده کاشانی ، محمدعلی مردانی و ... ، شاعران و همه جوانان نسل های بعد را با آرمان های انقلاب اسلامی در عرصه شعر آشنا کردند.
وی افزود حمید سبزواری و شاعران همتای وی ، در  حوزه قلم و جبهه مبارزه فرهنگی در صف اول بودند.
دلاورنژاد که در محفل صمیمی شعرای سبزوار به مناسبت روز شعر و ادب فارسی در خانه هنردانشجو حضور یافته بود ، همچنین بیان داشت : از اشعار استاد حمید سبزواری که در سالهای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس دائماً در کتب درسی منتشر می شد یا از رادیو وتولویزیون پخش می گردید ، خاطرات نوستالوژیک فراوانی در ذهن دارم که سبب آشنایی و ارادت زیاد بنده نسبت به این شاعر متعهد انقلابی شده است.
وی در  ادامه تأکید کرد : به ویژه سرود «خمینی ای امام» استاد سبزواری به خوبی در عمق روح و جان بنده و بسیاری از کسانی که این سرود را شنیده اند ، نشسته است.
این  شاعر در بخش دیگری از این مصاحبه ، تیم اجرایی نکوداشت استاد سبزواری را بسیار قوی ارزیابی کرد که سوابق خوبی در برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری موفق قبلی داشته واعضای پویایی در این مجموعه حضور دارند.
وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه اوضاع شعر و ادب سبزوار را چگونه ارزیابی می کند گفت : سبزوار با وجود اینکه مرکز استان نیست و فاصله نسبتاً زیادی نیز تا مراکز بزرگ استانی دارد ، معدنی از فضل و هنر است و ارتباطات قوی و صمیمانه هنرمندان باعث شده پویایی مناسبی در عرصه شعر و ادب این شهرستان ایجاد شود.
دلاورنژاد وجود انجمن ها و محافل متعدد شعری در شهرستان سبزوار را نشانه ای بر وجود فضای فعال و پویای ادبی در این شهر دانست و توصیه کرد با وجود توانمندی های بسیار بالای شهرستان ، مجموعه ای از اشعار شعرا در کتابی گردآوری و منتشر شود.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.