اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 22 شهريور 1391 / کد مطلب: 3634 / نظرات: 1

وزیر دفاع در یادواره شهدای تخریب اعلام کرد:


قدرت بازدارندگی ایران ریشه در حماسه آفرینی شهدای دفاع مقدس دارد


قدرت بازدارندگی ایران ریشه در حماسه آفرینی شهدای دفاع مقدس دارد  وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت :اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی ایران اسلامی ریشه در حماسه آفرینی شهدای دفاع مقدس دارد.
به گزارش ایرنا،سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی چهارشنبه شب در اولین یادواره شهدای تخریب سبزوار كه در محل مصلای این شهرستان برگزار شده بود ،در سخنانی از شهدا،جانبازان و رزمندگان تخریب چی به عنوان جسور ترین ،شجاع ترین و فداكار ترین عناصر دفاع مقدس یاد كرد.
 
وی افزود: این عزیزان با نفوذ به قلب مواضع و خطوط عملیاتی دشمن متجاوز، زمینه ساز فتوحات بزرگ و شكست خفت بار متجاوزان شدند.
 
این یادگار دوران دفاع مقدس افزود:شهدای عظیم الشان تخریب چی سرو قامتان دلاوری بودند كه در اوج گمنامی و مظلومیت در دل شب آهسته و پیوسته راه و مسیر حمله رزمندگان اسلام به خطوط مقدم دشمن را باز می كردند.
 
سردار وحیدی افزود: اگر نبود ایثار و جسارت این عزیزان به خدا پیوسته ، فتوحات بزرگی همچون شكست حصر آبادان ،فتح خرمشهر،فاو، آزادسازی سوسنگرد و سایر اراضی اشغالی رخ نمی داد.
 
وی چشم بصیر ،دست توانا،دل دریایی ،روحیه عاشورایی را از ویژگی های برجسته شهدا،جانبازان ،ازادگان و رزمندگان تخریب چی ذكر كرد.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود:امروز نیز همان چشمان بصیر ،دستان توانا و دل های دریایی با پاكسازی میادین مین بجا مانده از جنگ تحمیلی در خدمت پیشرفت و تعالی كشور قرار دارند و این نشان از تداوم راه این شهدای گرانقدر دارد.
 
سردار وحیدی با بیان اینكه پاكسازی اراضی بسیار وسیع آلوده به مین و گلوهای عمل نكرده ناشی از جنگ تحمیلی شاید در حرف و نوشتار كار آسانی باشد اما در میدان عمل و صحنه عملیات بسیار دشوار و پر مشقت است.
 
وزیر دفاع با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سربدار شهرستان سبزوار بویژه شهدای عزیز تخریب چی این شهرستان، گفت :سبزوار با وجود چنین انسان های بزرگ ،فداكار و مهمی همواره سبز و خرم و آباد خواهد بود.
 
وی افزود: ثمره خون شهیدان عزیز شهرستان تاریخی و متمدن سبزوار را امروز در امنیت ،عزت و عظمت سبزوار ،بلكه عزت ؛عظمت و امنیت ایران اسلامی می بینیم .
 
وی افزود:اگر اجلاس سران جنبش غیر متعهد با این شكوه در ایران برگزار می شود،اگر توطئه ها و تحریم های دشمنان عقیم و ناكارآمد و شكست خورده است ،اگر امروز هیچ قدرتی جسارت و جرات تعرض به این آب و خاك را ندارد به دلیل اقتدار و پیشرفت های ایران در عرصه های مختلف است .
 
سردار وحیدی در پایان سخنانش با تجلیل و تكریم از خانواده معظم شهدا و ایثارگران سبزوار و شهدای تخریب چی این شهرستان، صبوری و متانت آنان را ستود.
 
اولین یادواره شهدای تخریب شهرستان سبزوار ،مقارن با شام غریبان حضرت امام جعفر صادق (ع) با حضور اقشار مختلف مردم مومن و شهید پرور در محل مصلای سبزوار برگزار شد.
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.