اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 19 شهريور 1391 / کد مطلب: 3614 / نظرات: 0

ملوندی در دیدار تعاونگران با فرماندار مطرح کرد/


بیش از 45 هزار نفر عضوتعاونی ها هستند


بیش از 45 هزار نفر عضوتعاونی ها هستند معاون مدیر كل و رئیس اداره تعاون،كار و رفاه اجتماعی سبزوار گفت : هم اكنون 810 تعاونی ثبت شده در سطح این شهرستان وجود دارد كه 45هزار و 213 نفر عضو این شركت ها هستند. 
 
به گزارش سبزوار پیام به نقل از ایرنا،حسین ملوندی روز یكشنبه در دیدار با معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار با ارائه گزارشی افزود: هشت هزار و 223 نفر از اعضای تعاونی های این شهرستان زن هستند.

وی افزود :542 مورد از این شركت های تعاونی سطح این شهرستان فعال هستند كه بخش كشاورزی با دارا بودن 212 مورد تعاونی فعال بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

این مسوول تأكید كرد: باید سهم شركت های تعاونی در اقتصاد كشور تا پایان برنامه پنجم توسعه به 25 درصد برسد و تلاش می كنیم كه سبزوار در این مسیر حركت كند.

وی همچنین گفت : از ابتدای سال جاری تا كنون 19 شركت تعاونی در این شهرستان به ثبت رسیده كه از این تعداد هشت مورد در بخش كشاورزی ، دو مورد صنعتی ، چهار مورد خدمات ، یك مورد در بخش خدمات و دو مورد از این شركت ها چندمنظوره می باشند.

وی اضافه كرد: تعداد تعاونی های ثبت شده در پنج ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش خوبی داشته است.

ملوندی افزود: : ورودی شكایات به این اداره در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد كاهش داشته كه این كاهش در نتیجه افزایش تشكلات كارگری و كارفرمایی شهرستان است .

وی در همین زمینه افزود : 847 تشكل كارگری و كارفرمایی در استان خراسان رضوی وجود دارد كه بیشترین تشكل ها در مشهد مستقر می باشند و پس از آن سبزوار با داشتن 127 تشكل كارگری و كارفرمایی در جایگاه اول استان قرار دارد.

در ادامه این جلسه تعدادی از تعاون گران و مسوولین شركت های تعاونی و كارآفرینان شهرستان سبزوار به بیان مسائل و مشكلات پیش پای خود پرداختند.

معاون استاندار و فرماندارویژه سبزوار هم در سخنانی جایگاه و نقش تعاونی های كشور را تشریح كرد.

قاسم شعبانی عطار گفت : بخش تعاون در نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه ای هم در قانون اساسی و هم در قوانین عادی ما به خود اختصاص داده و بحث تعاون از ابتدای انقلاب اسلامی مطرح شده است.

وی ادامه داد : هم اكنون بخش عظیمی از افراد جامعه ما به گونه ای در یكی از تعاونی ها عضویت دارند و درنظام جمهوری اسلامی ایران موضوع شركت های تعاونی فرصتی است كه بتوانیم در راستای اهداف اقتصادی كشور استفاده لازم را ببریم.

شعبانی گفت : شركت های تعاونی در كشور ما با وجود همه مشكلاتی كه دارند موفقیت های خوبی هم به دست آورده اند و البته در برخی موارد نیز شكست هایی را تجربه كرده اند.

وی سپس به مشكلات مطرح شده توسط برخی تعاون گران حاضر در جلسه پاسخ داد و به ارائه مطالبی در خصوص وضعیت مناسب امروز شهرستان سبزوار برای هرگونه سرمایه گذاری اقتصادی و حركت اجتماعی و سیاسی پرداخت .

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.