اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 19 شهريور 1391 / کد مطلب: 3613 / نظرات: 1

معاون استاندار و فرماندار ویژه در جمع تعاونگران سبزوار:


تعاونی ها می توانند در تولید ، عمران و خدمات حضورموفقی داشته باشند


تعاونی ها می توانند در تولید  عمران و خدمات حضورموفقی داشته باشند  معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار گفت : امروز همه باوردارند شركت های تعاونی می توانند در بخش های تولید ، عمران و خدمات حضور موفقی در جامعه داشته باشند.
 به گزارش سبزوار پیام به نقل از ایرنا ، قاسم شعبانی عطار روز یكشنبه در جمع تعاونگران و كار آفرینان سبزوار با تأكید بر اهمیت نقش شركت های تعاونی در پیشبرد اهداف اقتصادی كشور افزود: در شرایط تحریم های نظام سلطه،هیچ وظیفه ای برای ما بالاتر از تلاش در جهت تولید ، استقلال و خودكفایی كشور نیست.
 
وی گفت : البته مردم ما ثابت كرده اند كه در طول تاریخ هرچه از جانب دشمنان فشار بیشتری برآنها وارد آمده بیشتر مقاومت كرده و بر سر اعتقادات و ارزشهای خود پایبند تر شده اند.
 
شعبانی اظهار داشت : گاهی مسوولین و دستگاه های اجرایی جامعه دچار برخی مشكلات می شوند اما مردم نشان داده اند كه راه درست و مستقیم خود را در مسیر آرمان های انقلاب طی می كنند.
 
وی در ادامه گفت : بیشتر كارشناسان معتقدند تحریم ها با وجود دشواری هایی كه ایجاد می كند برای كشورمان یك فرصت است ، زیرا جمهوری اسلامی ایران هرچه در شرایط سخت تری قرار بگیرد بیشتر از فرصت های خود استفاده می كند.
 
فرماندار سبزوار در بخشی از سخنانش اظهار داشت : برخی در بحث تورم ، نقدینگی زیاد در جامعه و ناكارآمدی بانك ها دولت را مقصر می دانند اما این اصلاً صحیح نیست .
 
وی سپس به برخی از مهمترین خدمات دولت فعلی اشاره كرد و موضوع مقاوم سازی بافت های فرسوده كشور ، موضوع ساخت و ساز مسكن مهر و انجام كمك های بلاعوض به بخش كشاورزی را از جمله این خدمات كم نظیر دولت دانست.
 
وی در ادامه به برخی توانمندی ها و امكانات موجود در سبزوار اشاره كرد و گفت : عده ای دائم از اوضاع شهرستان سیاه نمایی می كنند و شهرستان را بسیار توسعه نیافته معرفی می نمایند،اما اگر بخواهیم به شاخص های مهم موجود در توسعه یافتگی توجه داشته باشیم می بینیم این منطقه از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است.
 
وی وجود فرودگاه بین المللی ، تعدد راههای مواصلاتی ، احداث راه آهن ، عبور خط لوله 48 اینچ انتقال گاز ، احداث نیروگاه برق و دهها پروژه دیگر را از مهمترین زیرساخت های مورد نیاز توسعه در سبزوار اعلام كرد.
 
وی افزود: بر اساس همه این زیرساخت ها، سبزوار از بستر های بسیار مناسبی برای انواع سرمایه گذاری ها برخوردار است.
 
معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار سبزوار همچنین گفت :در بحث نقدینگی هم سبزوار از پتانسیل بالایی برخوردار است به حدی كه در واقع نیازی به اعتبارات دولتی ندارد و سرمایه مردم این شهر كافی است تا بسیاری از پروژه های مهم اقتصادی در این شهر انجام شود.
 
شعبانی درپایان وضعیت توسعه یافتگی سبزوار را از بسیاری جهات مناسب ارزیابی كرد و گفت :این شهرستان در حال حاضر مورد رقابت شدیدی از ناحیه برخی شهرستان های همجوار است و تبدیل شدن منطقه سبزوار بزرگ به شش شهرستان در سالهای ا خیر باعث افزایش جذب بودجه و اعتبارات به این ناحیه شده كه باعث رشد سریع در پیشرفت و توسعه این منطقه خواهد شد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.