اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 19 شهريور 1391 / کد مطلب: 3610 / نظرات: 2

پردیس بین الملل دانشگاه بدون کنکور دانشجو می پذیرد/


راه اندازی پردیس بین الملل دانشگاه حکیم سبزواری


راه اندازی پردیس بین الملل دانشگاه حکیم سبزواری  سر پرست دفتر ریاست و مدیر روابط عمومی دانشگاه حكیم سبزواری از راه اندازی پردیس بین الملل (پذیرش دانشجوی بدون كنكور) این دانشگاه خبر داد.
 به گزارش سبزوار پیام ،محمد همایی روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا اهداف راه اندازی این پردیس را در سبزوار تشریح كرد و افزود:بعد از مشهد مقدس این اولین پردیسی است كه در سطح دانشگاه های استان خراسان رضوی راه اندازی می شود.
 
وی اظهار داشت .برای فراهم كردن تحصیلات عالی برای مدیران و علاقمندان (داخلی و خارجی )كه به هر دلیل از تحصیل بازمانده اند این پردیس راه انداری می شود.
 
وی گفت : با پیگیری های انجام شده و حمایت وزارت متبوع مجوز موافقت اصولی راه اندازی پردیس بین الملل دانشگاه با 10 رشته تحصیلی صادر شده كه از اول بهمن ماه امسال دانشجو می پذیرد.
 
وی مهندسی برق و الكترونیك ، مهندسی مكانیك ، مهندسی مواد، مهندسی معماری ،مهندسی عمران و سازه ، آموزش زبان انگلیسی ، تربیت بدنی عمومی ، فیزیولوژی ورزشی ، مترجمی زبان عربی و جغرافیای شهری را از رشته های این پردیس اعلام كرد.
 
وی در باره تاریخچه دانشگاه حكیم سبزواری هم افزود: دانشگاه حكیم سبزواری(تربیت معلم سابق) یكی از بزرگترین دانشگاه هایی است كه در حال حاضر در شرق كشور به تربیت نیروی متخصص مشغول می باشد.
 
این مسوول گفت :این دانشگاه در سال 1366 به عنوان شعبه ای از دانشگاه تربیت معلم تهران راه اندازی و در سال 68 به عنوان دانشگاه تربیت معلم سبزوار شناخته شد.
 
همایی افزود: این دانشگاه در ربع قرن توانست از دانشگاه در حال توسعه به دانشگاهی برخوردار تبدیل و هم اكنون با 10 دانشكده در این شهرستان فعالیت كند.
 
وی دانشكده های این دانشگاه را شامل ادبیات و علوم انسانی، الهیات، جغرافیا و علوم محیطی، علوم پایه، ریاضی و علوم كا مپیوتر ، معماری و شهرسازی، مهندسی نفت و پتروشیمی، برق و كامپیوتر، فنی و مهندسی، تربیت بدنی و علوم ورزشی و یك مركز پژوهشی و یك مركز رشد در شرق كشور اعلام كرد.
 
سرپرست دفتر ریاست دانشگاه حكیم سبزواری گفت :این دانشگاه از توان بسیار بالایی برخوردار است.
 
وی ادامه داد: در این دانشگاه بیش از 200 عضو هیأت علمی تمام وقت و 7500 دانشجو در مقاطع كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكترا در بیش از 100 كد رشته مشغول به تحصیل می باشند.
 
وی افزود: با توجه با سیاست های جدید وزارت علوم خوشبختانه در زمینه تحصیلات تكمیلی این دانشگاه از رشد خوبی برخوردار بوده به طوری كه در حال حاضر 33 رشته كارشناسی ارشد و 11 رشته دكترا در این دانشگاه دایر شده است.
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.