اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 14 شهريور 1391 / کد مطلب: 3580 / نظرات: 0


تولید بيش از 17 هزار تن فلفل سبز در سبزوار



رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی سبزوار از تولید 17 هزار و 500 تن فلفل سبز در سال جاری در شهرستان خبر داد.

به گزارش سبزوار پیام احمد رحیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا افزود : پیش بینی می‌شود این میزان محصول از سطح 700 هکتار از اراضی کشت آبی فلفل با میانگین عملکرد 25 هزار کیلوگرم درهکتار برداشت شود.

وي با بیان اینکه حدود 10 درصد فلفل تولیدی به صورت تازه خوری مصرف می شود، تصریح کرد: مابقی با ضریب 20 درصد تبدیل به فلفل قرمز می‌شود.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی سبزوار میزان فلفل قرمز خشک تولیدی را با میانگین 5000 کیلوگرم در هکتار حدود 3200 تن دانست.

وی با بیان اینکه فلفل طی 6 چین برداشت می شود، بیان کرد: برداشت فلفل از اواسط خردادماه آغاز و در صورت تاخیر بروز سرما تا آذرماه به طول می‌انجامد.

وی ضمن اشاره به برداشت فلفل به صورت دستی و روش خشک آن به صورت سنتی، گفت: این محصول علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، پاکستان و هندوستان نيز صادر می‌شود.

رحیمی در ادامه با اشاره به اینکه برای عملیات کاشت، داشت و برداشت یک هکتار فلفل، 500 نفر روز لازم است، افزود: در این صورت برای 700 هکتار بیش از 350 نفر روز کارگر در طول یک فصل زراعی لازم است.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی سبزوار یادآورشد: سبزوار رتبه اول تولید فلفل قرمز در کشور را به خود اختصاص داده است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.