اخبار سبزوار پيام :


اخبار » / تاریخ خبر: 14 شهريور 1391 / کد مطلب: 3570 / نظرات: 0

محسنی‌ثانی تاکید کرد:


شگفتی دنیا از توانمندی ایران در ساخت تجهیزات نظامی



عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، با تاکید بر توانمندی جمهوری اسلامی ایران در ساخت تجهیزات دفاعی و نظامی، گفت: ابتکارات جمهوری اسلامی ایران در این حوزه جامعه جهانی را به شگفتی واداشته است.

محمدرضا محسنی‌ثانی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر توانمندی متخصصان ایران در ساخت تجهیزات و ادوات نظامی، افزود: جمهوری اسلامی ایران در طول ۳۳ سال گذشته در تمامی حوزه‌ها اعم از علمی، فناوری، هوافضا، نانو و تجهیزات نظامی با موفقیت ورود پیدا کرده به طوری که در تمامی این زمینه‌ها اعجاب و شگفتی تمام دنیا را برانگیخته است.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر بومی بودن دانش جمهوری اسلامی ایران در حوزه تولید تجهیزات دفاعی و نظامی، ادامه داد: شواهد حکایت از آن دارد که جمهوری اسلامی ایران همواره با قدرت و قوت در این مسیر حرکت کرده و قادر است هر اراده‌ای را تحقق بخشد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران توان تحقق هر خواستی را دارد، یادآور شد: تجربه گذشته ثابت کرده است که ایران در حوزه ساخت تجهیزات نظامی از توانمندی قابل قبولی برخوردار است بر این اساس می‌توان ایران را کشوری خودکفا در حوزه تولیدات دفاعی و نظامی قلمداد کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در مواردی نیازهای خود در عرصه نظامی و دیگر بخش‌ها را از طریق مبادلات با سایر کشورها تامین می‌کند، تاکید کرد: این مبادلات لزوما به این معنی نیست که ایران توانایی ساخت این تجهیزات را ندارد.

محسنی‌ثانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره با در نظر گرفتن اصل منافع-هزینه سعی در تامین نیازهای خود دارد بر همین اساس در مواردی که ممکن است تامین تجهیزات از بیرون کشور به صرفه‌تر باشد نیازها از بیرون تهیه می‌شود، که این موضوع به معنی نبود توانایی و ظرفیت در متخصصان ایران برای تولید تجهیزات مورد نیاز نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بر این اساس به جز تولیدات استراتژیک که ایران به هر قیمتی تولید آن را در داخل پیگیری می‌کند در مواردی که تامین تجهیزات از بیرون کشور به صرفه‌تر باشد نیازها از طریق مبادلات با دیگر کشورها تامین می‌شود.

میرفرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیاء با اعلام اینکه متخصصان داخلی ساخت سامانه ای را شبیه S۳۰۰که به مراتب قابلیت‌های آن بیشتر از این موشک است، آغاز کرده اند، گفت: باور ۳۷۳ جایگزین S۳۰۰می‌شود./




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.