مدیر کل دفتر گسترش و برنامه ریزی وزارت علوم با بیان این مطلب در بازدید از امکانات و توانمندی های دانشگاه حکیم سبزواری گفت: مشکل خاصی در راه اندازی این پردیس دانشگاهی وجود ندارد و می توان در سال تحصیلی جدید بطور محدود دانشجو داخلی و خارجی بدون آزمون پذیرش کرد .

دکتر حسنی بر توسعه تحصیلات تکمیلی در رشته های مختلف در دانشگاه حکیم سبزواری تاکید کرد و گفت:ما اماده هستیم در این راستا به دانشگاه کمک نماییم تا بر اساس طرح آمایش استانی نیازهای علمی منطقه را جوابگو باشیم.

دکتر محمدیان نیز با اشاره به تحصیل ۷هزارو ۵۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف در ۱۳۲ کد رشته در این دانشگاه گفت: خوشبختانه توسعه تحصیلات تکمیلی روند خوبی را داشته بطوری که هم اکنون در  ۴۰ رشته ما دانشجوی کارشناسی ارشد داریم و با پذیرش دانشجو در ۶ رشته دکتری تعداد این رشته ها نیز به ۱۱ مورد می رسد .

وی رشته های مکانیک / ریاضی گرایش جبر و آنالیز/ جغرافیای طبیعی / شیمی معدنی/ فیزیک هسته ای و آموزش زبان انگلیسی  را از رشته های اضافه شده امسال در این دانشگاه عنوان کرد و گفت: در دو رشته علوم قرآنی و عمران دانشجوی کارشناسی ارشد جدید پذیرش می شود.صبح سبزوار