اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی





اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 7 شهريور 1391 / کد مطلب: 3512 / نظرات: 0

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی :


مهمترین پیامد اجلاس جنبش غیرمتعهدها شكست تحریم های غرب علیه ایران خواهد بود


مهمترین پیامد اجلاس جنبش غیرمتعهدها شكست تحریم های غرب علیه ایران خواهد بود  معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت : مهمترین پیامد اجلاس جنبش غیرمتعهدها، شكست تحریم های غرب علیه ایران اسلامی خواهد بود. 
 به گزارش سبزوار پیام به نقل از ایرنا ' محمد غفاری ' در جلسه شورای اداری شهرستان خوشاب ، افزود : حضور بیش از 120 كشور در اجلاس جنبش غیر متعدها در ایران ، تبلیغات سوء دشمنان در مورد انزوای كشورمان را نقش بر آب نمود و غرب و در راس آن آمریكایی و رژیم صهیونیستی را با چالش مواجه كرد.

وی با اشاره به اهمیت و فراز و فرود جنبش سران غیر متعهدها از زمان تشكیل تاكنون، اظهار داشت : حضور حدود هشت هزار نفر دیپلمات ، دو هزار خبرنگار و 10 كشور به عنوان مهمان درجنبش در تهران ، فرصت خوبی برای خنثی نمودن توطئه ها علیه ایران اسلامی را فراهم كرده است .

غفاری افزود : در اجلاس غیرمتعدها ،ریاست این جنبش به مدت سه سال در اختیار ایران قرار می گیرد و موقعیت كشورمان به عنوان یك قطب تاثیرگذار در جهان ارتقا می یابد.

اظهارداشت :

وی گفت : در اجلاس جنبش سران غیر متعهد موضع جدی جمهوری اسلامی حمایت از مقاومت و بیداری اسلامی است كه می تواند یك قطب بندی را به نفع مقاومت اسلامی ، بیداری اسلامی و نظام جمهوری اسلامی رقم بزند.

وی ارتقای سطح مناسبات اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی و آشنایی با پیشرفت ها و دستاوردهای ایران اسلامی را از جمله پیامدهای دیگر جنبش سران غیرمتعهدها در ایران عنوان كرد.

غفاری با اشاره به سخن مقام معظم رهبری كه ' ما در موقعیت بدر و خیبر هستیم '، گفت : یعنی چالش هایی داریم ولی در بن بست نیستیم ،بن بست ها خیلی زود شكسته می شود.

وی همچنین به تحولات سوریه اشاره كرد و اظهارداشت : اكنون در سوریه یك جنگ نیابتی سوم جهانی در حال رخ دادن است و به صراحت می توان گفت كه حداقل 20 كشور در آنجا می جنگند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان دولت، به بهره برداری 37 پروژه مهر ماندگار در استان اشاره كرد و گفت : در این هفته در این استان بیش از یك هزار و 500 پروژه با اعتباری بالغ بر 12 هزار و 435 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی افتتاح پروژه ها در سفر ریاست جمهوری به استان و نیز در مناسبت های مختلف را یاد آور شد و گفت سفر چهارم ریاست جمهوری سفر درخشانی بود پروژه های بیشتری برای استان خراسان رضوی تعریف شد كه بسیاری از این پروژه ها ابلاغ شده و مابقی هم ابلاغ می شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی همچنین در خصوص ارتقای كلانتری خوشاب به فرماندهی انتظامی، توافق سه جانبه با نیروی انتظامی را مورد اشاره قرار داد و گفت : بر اساس این توافق ساخت فرماندهی بر عهده ما است .

وی اظهار داشت : استانداری خراسان رضوی و نیروی انتظامی این استان یك توافقنامه 14 میلیاردی دارند كه سه میلیارد را استانداری پرداخت كرده است كه باید ساختمان فرماندهی انتظامی10 شهرستان ساخته شود و یكی از آنها، شهرستان خوشاب است .

وی همچنین گفت : ارتقای سه روستای نوده انقلاب ، رباط جز و مشكان به شهر نیز در دستور كار است .

فرمانداری خوشاب نیز در این نشست اقدامات انجام شده از زمان تشكیل این فرمانداری را تشریح كرد و گفت : این شهرستان 74 روستا ، پنج دهستان ، دو مركز بخش و یك مركز شهری و حدود 40 هزار نفر جمعیت دارد.

مهندس حسین ابراهیمی كردیانی شاخصه شهرستان خوشاب را شهید پروری عنوان كرد و افزود: این شهرستان با 264 شهید ، 260 جانباز ، هشت آزاده و و شماری زیادی رزمنده و بسیجی در خدمت ولایت بوده و هستند.

وی اظهار داشت : از زمان تشكیل این فرمانداری 15 اداره به طور كامل راه اندازی شد و سه اداره هم در حال مستقل شدن است.

وی ادامه داد : در خصوص معرفی مدیر اداره ورزش و جوانان خوشاب در حال رایزنی هستیم.

فرماندار خوشاب همچنین به اضافه شدن 150 متر بنا به ساختمان فرمانداری خوشاب و تجهیز بخشداری مشكان نیز اشاره كرد.

وی با بیان اینكه خوشاب از شهرستان های محروم به شمار می آید، گفت : حضور مسوولان در این منطقه بارقه های امیدی در دل مردم ایجاد كرد.

در این نشست 'علی مهدویان فر ' به عنوان معاون فرمانداری شهرستان خوشاب انتخاب شد وی پیش از این بخشدار مشكان خوشاب بود كه تا زمان معرفی بخشدار جدید، سرپرست بخشداری مشكان نیز خواهد بود.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.