اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 1 شهريور 1391 / کد مطلب: 3452 / نظرات: 0


رشد 22 درصدی اهدای خون طی ماه مبارک رمضان در سبزوار


رییس پایگاه انتقال خون سبزوار از افزایش 22 درصدی اهدای خون در ماه مبارک رمضان سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
به گزارش سبزوار پیام  به نقل از ایسنا،دکتر پرستو جمیلی تعداد اهدای واحدهای خون ماه مبارک رمضان را در سال جاری در این شهرستان 943 واحد اعلام کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه مردم این شهرستان در 5 ماهه نخست امسال 4946 واحد خون اهدا کرده اند، گفت: این پایگاه در 4 ماهه اول امسال علاوه بر تامین خون مراکز درمانی تحت پوشش خود (بیمارستانهای سبزوار ، جوین ، جغتای و بردسکن ) تعداد 3128 واحد خون و فرآورده های خونی به مشهد ارسال کرده است.
وی تصریح کرد : 79 واحد خون از خونهای اهدایی مذکور در نهم مردادماه روز ملی اهدای خون اهدا شده است .
رییس پایگاه انتقال خون سبزوار تعداد اهدای مستمر در 5 ماهه نخست امسال را 2506 واحد عنوان کرد.
وی اضافه کرد : اهدا کنندگان مستمر در صورت دارابودن شرایط اهدای خون هر سه ماه یکبار می توانند اقدام به اهدای خون کنند .
وی با اشاره به اینکه پایگاه انتقال خون سبزوار یکی از پایگاههای اقماری اداره کل انتقال خون خراسان رضوی است، ابراز داشت: این پایگاه تولید فرآورده های مختلف خونی همچون خون کامل ، گلبول قرمز فشرده ، پلاکت ، پلاسمای تازه منجمد ، کرایو و خون فیلتر شده را به عهده دارد .
دکتر جمیلی همچنین درخصوص ضروت اهدای خون گفت: از هر سه نفر، یک نفر در طول زندگی احتیاج به خون و فرآورده های خونی پیدا می کند.
وی مهمترین مصرف فرآورده های خونی را حوادث و سوانح ، سوختگیهای وسیع ، اعمال جراحی ، حاملگی های پرخطر ، زایمانهای سخت ، بیماران سرطانی ، تالاسمی و هموفیلی و نوزادان نارس بیان کرد .
وی افزود: عدم وجود جایگزین مناسب برای خون، محدود بودن مدت زمان نگهداری خون و فرآورده های خونی همچنین نیاز همیشگی به خون و فرآورده های خونی سبب شده تا اهدای خون در سلامت افراد جامعه از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار شود.
رییس پایگاه انتقال خون سبزوار با اشاره به تاسیس سازمان انتقال خون ایران در نهم مردادماه 1353شمسی، هدف از تشکیل این سازمان را تهیه و تامین خون و فرآورده های خونی سالم و ترویج ضرورت حیاتی اهدای خون در اقشار مختلف جامه دانست.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.