اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 1 شهريور 1391 / کد مطلب: 3451 / نظرات: 2


قابل توجه آموزش و پرورش داورزن/گره گشایی مشکلات آموزشی مدارس مهر توسط مدیران بومی


وبلاگ مهر نوشت :با کمی تامل در وضعیت مدارس روستای مهر متاسفانه هیچ یک از مدیران مدارس،بومی مهر نمی باشند. مهر از روستاهایی است که جمعیت فرهنگیان آن  بسیار بالاست ولی با این وضعیت،اداره آموزش و پرورش داورزن راضی نیست آبادانی مدارس مهر را با مدیران بومی ببیند؛حال اینکه بسیاری از فرهنگیان مهر در روستاهای دیگر در نقش های مدیریتی اند.

خبرها به گوش می رسد که  یکی از معلمان پرورشی منطقه ،نامزد مدیریت دبیرستان امام علی(ع) مهر شده است؛حال اینکه قریب به اتفاق فرهنگیان و مردم  مهر هشدار مدیریت ضعیف این شخص را در گوشه و کنار به گوش مردم و مسئولین می رسانند.

اگر نگاهی به روستای صدخرو بیاندازیم،نقش مدیران بومی را در آبادانی و پیشرفت های متفرقه مدارس شان را خواهیم دید.دبیرستان صالح غفاری نمونه ی بارز و آشکار تاثیرات مدیر بومی می باشد.

متاسفانه امسال یکی از ضربه های  آموزشی داورزن به دبیرستان امام علی(ع)  اثر کرد و با توجه به نقش داشتن بسیاری از عوامل،مدیریت ضعیف هم با عوامل دیگر دست به دست هم داد که درصد قبولی دانش آموزان در امتحانات خرداد ماه به صفر درصد برسد؛ و این بزرگترین افتضاح آموزشی مهر است که مهمترین عامل آن سهل انگاری مدیریتی این دبیرستان است.

اداره آموزش و پرورش داورزن اگر میخواهد شرایط مناسب علمی سال های گذشته مهر به سر جای خود باز گردد باید در تعیین پست های مدیریتی تعصب های سیاسی و ... را کنار بگذارد و با بینشی وسیع بر چگونگی بهبودی شرایط آموزشی مهر،به مدارس مهر بنگرد.حداقل ثمره ی این اقدام متفکرانه و کارشناسانه این است که مدیر بومی علاوه بر دلخوشی به حقوق ماهانه،شوق خدمت به روستای خود را دارد.

اداره ی محترم میتوانند،پرونده های سالهای 75 الی85 مدارس امام علی (ع) و شهید علی مهری  را نگاهی بیاندازند و مدیریت قوی آقایان سید رضا و سید حسن مهری را در این مدارس ببینند.گفته می شود که تاریخ عبرتی است برای آینده،خوب است با نگاهی اینچنینی،آموزش و پرورش  بر شرایط  مدارس مهر بنگرند





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


مهری2602
با تشکر از آقای احمد مهری.واقعا همینطوره ولی کجاست پیگیری و پاسخ>>>!!!