اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 28 مرداد 1391 / کد مطلب: 3416 / نظرات: 0


رویت ماه شوال در رصدگاههای استان آغاز شد


رویت ماه شوال در رصدگاههای استان آغاز شد  مسوول ستاد استهلال استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی گفت: رویت ماه شوال در رصدگاههای این استان ها از عصر شنبه آغاز شد.
  
 
به گزارش سبزوار پیام ،حجت الاسلام 'ابراهیم معادی' روز شنبه طی گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: 30 گروه استهلال از ساعت 13 امروز برای رویت هلال ماه شوال در رصدگاههای این استانها استقرار یافته و رویت ماه شوال را آغاز كرده اند.

وی گفت: از این تعداد 21 گروه در رصدگاههای استان خراسان رضوی، هفت گروه در خراسان جنوبی و دو گروه در خراسان شمالی مستقر شدند.

وی اظهارداشت: اگر ماه شوال در روز شنبه رویت شود، روز یكشنبه و در غیر این صورت روز دوشنبه روز عید سعید فطر خواهد بود.

وی درعین حال گفت: امكان رویت هلال ماه شوال در روز شنبه بسیار ضعیف است و در صورت مشاهده بیشتر از هفت دقیقه در آسمان این منطقه قابل رویت نیست.

معادی افزود: در صورت رویت نشدن ماه شوال با چشم مسلح در روز شنبه، این ماه در روز یكشنبه با چشم غیر مسلح نیز قابل رویت می باشد.

وی گفت: ملاك اعلام رسمی روز عید فطر، رویت ماه با چشم مسلح و یا غیر مسلح و نظر رهبر معظم انقلاب است.

وی اظهارداشت: برخی از مراجع تقلید در رویت ماه شوال و اعلام روز عید فطر اتفاق نظر در اتحاد افق دارند بدین معنا كه اگر ماه شوال در یك كشور مسلمان و همسایه رویت شود، در كشور ما هم قابل قبول خواهد بود.

او گفت: این در حالی است كه برخی دیگر از مراجع تقلید اتحاد افق را قبول ندارند و بر این باورند كه ملاك اعلام عید سعید فطر در ایران رویت ماه شوال در این كشور است.

وی خاطر نشان كرد: اكثر مراجع عظام تقلید در كنار نظرات خود حكم حاكم اسلامی را هم قبول دارند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.