اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 28 مرداد 1391 / کد مطلب: 3414 / نظرات: 0

این شرایط نه زیبنده نام شهید صارمی و نه روز خبرنگار است /


روز خبرنگار / مراسمی در حد و قواره یك ضیافت


روز خبرنگار   مراسمی در حد و قواره یك ضیافت ایرنا مشهد نوشت / بزرگداشت روز خبرنگار و شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان، چند سالی است كه در خراسان رضوی در شان این شهید عرصه خبر برگزار نمی شود و به مراسمی در حد و قواره یك ضیافت و مهمانی تبدیل شده است.
  
 
آن هنگام كه شهید محمود صارمی خبرنگار خبر گزاری جمهوری اسلامی در آخرین لحظات از مزار شریف خبرهایی از جنایات قومی متحجر ، سبك مغز و جانی یعنی طالبان را مخابره می كرد هیچگاه تصور نكرده بود كه چند روز بعد آماج گلوله های این گروه ساخته و پرداخته سرویس های امنیتی بیگانگان خواهد شد.

او به همراه دیپلماتهای ایرانی در كنسولگری ایران در مزار شریف در خون خود غلطید اما مظلومیت این خون به ناحق ریخته موجی در داخل و خارج از كشور ایجاد كرد و نام صارمی جاودانه گردید.

طولی نكشید كه 17 مرداد به پاس این خون پاك و خونهای پاك ریخته شده خبرنگاران در دوران دفاع مقدس به عنوان روز خبرنگار نامیده شد. روزی كه بهانه است تا همكاران شهید صارمی از او بگویند ، از جنایات طالبان ، دست های آشكار و پنهان آمریكای جنایتكار و عوامل خود فروخته در خلق این جنایت.

شهید صارمی و دیگر شهدای عرصه خبر به یقین نیازمند تعریف و تمجید از خود و رسانه ای كه در آن جان خود را فدا كرده اند، نمی باشند اما آنچه درد آور است اینكه آنها توقع ندارند كه مسیر روز خبرنگار از اهداف اصلی خود دور شود و به تعریف و تمجید های خالی از واقعیت از رسانه ها و افراد تكراری خلاصه شود.

افرادی كه طراح نامه خانم خانه دار به رییس جمهوری و زیر سووال بردن خدمات بی منت این دولت خدمتگرار بوده اند . سایت های خبری كه كمترین تلاش را در انعكاس خدمات دولت و حداقل در چهارمین سفر رییس جمهوری داشته اند؟

به راستی این هیات داوران فرهیخته چه كسانی هستند ، آنها كه خود و سخنرانشان در این مراسم حتی از گفتن نام ایرنا ، مخفف خبرگزاری جمهوری اسلامی و تعلق شهید صارمی به این رسانه چهره در هم كشیده و بر افروخته می شوند، چه كسانی می باشند.

معنای این بده و بستان ها چیست ، آیا صارمی شهید شده است كه همه ساله عده ای تحت عنوان خبرنگار دور هم جمع شوند ، بگویند بخندد،همدیگر را تشویق كنند ، آمار عملكرد مراسم بدهند ،برای لقمه ای شام منت تشكیلاتی را بكشند و آنها از روی غرور بر این سفره بنگرند و هر آنچه خبر و خبرنگار است را به سخره بگیرند.

این شرایط نه زیبنده نام شهید صارمی و نه روز خبرنگار است ، به نظر می رسد گردانندگان این ضیافت ، اشتباهی گرفته اند، روز شهادت صارمی روز تولد وی نیست بلكه روزی است كه او به مقام رفیع در نزد خدا می رسد، روزی است كه برای هم حرفه ای ها او روزی غم انگیز است و فرصتی است تا یادی از او بكنند ، مظلومیتی كه بر او رفته را بازگو نمایند و دلها را متوجه فرهنگ ، ایثار و شهادت بكنند. ایرنا -مشهد





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.