اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 28 مرداد 1391 / کد مطلب: 3412 / نظرات: 0


برق پارک بزرگ مهرگان ششتمد به علت بدهی چند ساله، قطع شد.


چند شبی است پارک بزرگ مهرگان شهر ششتمد در تاریکی به سر می برد و برق آن توسط اداره برق به علت بدهی چند میلیون تومانی که مربوط به سالهای پیش می باشد قطع شده است.

شبکه برق این پارک با مشکلات زیادی مواجه بود که قطعی آن مشکلات این شبکه را تکمیل کرد.

از جمله مشکلاتی که می شود به آن اشاره کرد ضعیف بودن برق تا حدی که برای روشن کردن برخی وسایل مجبور به خاموش کردن نیمی از چراغ های پارک می شوند

۲- نبود برنامه مشخص برای کابل هایی که از زیر زمین عبور داده شده تا حدی که برای تعویض یکی از کابل ها مجبور به کندن کل سنگ فرش آن محدوده می شوند.

۳- کم بودن روشنایی در مناطقی که بیشتر مورد توجه خانواده ها برای نشستن است.

۴- تاریکی زیاد بین درختان پشت پارک ، که به خودی خود شبهای شلوغ پارک مشکلاتی ایجاد می کند.

در کنار مشکلاتی که برق پارک مهرگان دارد بد نیست اشاره ای به مشکلات اصلی این پارک داشته باشیم که مهمترین آن:

نداشتن جایی برای نشستن خانواده هاست به صورتی که پارک بزرگ مهرگان جایی برای انداختن یک فرش برای یک خانواده ای که می خواهند شبی را برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت به این پارک بروند را ندارد و تمامی خانواده ها مجبورند در مسیرهای که سنگفرش شده و محل عبور افراد می باشد جایی برای خود پیدا کنند یا در بهترین حالت به دریاچه های آبی که فعلا خالی است پناه ببرند.

از مشکلات دیگر پارک تریایی است که مشخص نیست هدف از ساخت آن به این شکل چه چیز بوده است تریایی که به جز اندکی زیبایی هیچ چیز خاصی ندارد. حتی فضایی که اشغال کرده است باعث از بین رفتن چندین برابر فضا در پشت تریا شده که در صورت نبود تریا می شد استفاده های زیادی از آن کرد.

داخل تریا هم به هیچ وجه قابل بهره برداری مناسب نیست فقط یک بوفه کوچک که آن هم به زور در گوشه ای از آن جا داده شده است و ورودی به داخل این بوفه از انواع اشکال هندسی امکان پذیر شده است.

تعداد بسیار زیاد دریاچه ای که در این پارک ساخته شده است و بعد از چندین بار مرمت و بازسازی هنوز قابل بهره برداری نیست و در صورتی که قابل بهره برداری شود شهر ششتمد با مشکل کمبود آبی که دارد بعید است بتواند استفاده خاصی از این دریاچه ها داشته باشد.

در مورد تندیس های به کار رفته در این پارک نیز جای حرف زیاد است و مهمترین بحثی که می شود در مورد این تندیس ها گفت رنگ عجیب شیر بالدار است که به شدت از وجهه آن کاسته و در مورد کتیبه بزرگی که شیر بالدار بر آن نشسته نیز پاک شدن نوشته های روی آن به اندازه کافی گویای مشکلات موجود پارک مهرگان هست.

درخت کاری موجود این پارک مشکلات زیادی دارد که در بحثی جدا به آن خواهم پرداخت.

اما پارک بزرگ مهرگان نکات مثبت بسیاری در خود دارد از جمله گل کاری های زیبا و وسعت این پارک نمای زیبای شهر از بلندای این پارک و...

امیدواریم مسئولین شهر با طرحی حساب شده این همه زحمتی که برای این پارک کشیده شده را طوری اصلاح نمایند که بتوان استفاده مناسبی نیز از آن برد.ششتمد نیوز





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.