اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 26 مرداد 1391 / کد مطلب: 3381 / نظرات: 0


نعمت شاهی :در ساخت و سازها باید مساله پارکینگ و حقوق مجاورین رعایت شود



حسن نعمت شاهی بعد از انتخاب مقصودی به عنوان شهردار از سوی شورا و عدم حضور حسین دولت آبادی در مجموعه شورا به جای مقصودی وارد شورای سوم شد. وی که در جامعه حقوق دانان سبزوار چهره شناخته شده ای می باشد به عشق خدمت به همشهریان خود در کنار دیگر اعضاء شورا وکالت مردم را در مدت باقی مانده از عمر شورای شهر برعهده گرفت. با هم گفتگوی زیر را که در خصوص مسئولیت وی در شورا و برنامه هایش می باشد می خوانیم .

آقای نعمت شاهی کمی در مورد خودتان بگویید؟

بنده وکیل دادگستری هستم و بیش از ۲۰ سال سابقه وکالت دارم، فارغ التحصیل رشته حقوق قضایی از دانشگاه تهران می باشم و اخیرا نیز پس از حضور آقای مقصودی به عنوان شهردار به عضویت شورای اسلامی شهر سبزوار در آمدم.

کمی در مورد شورا و کمیسیون هایی که شما در آن فعال هستید توضیح دهید؟

اساس و تشکل شورا بر مبنای مشاوران فی الامر بنا شده و در دین اسلام نیز بر آن تاکید شده است. بنابراین نمایندگان منتخب مردم مکلف به استفاده از متخصصین و مدیران با تجربه و گروه مشاورین هستند و باید بهترین روش ها و تصمیمات را اتخاذ کنند که برای جامعه مفید باشد، همچنین این افراد باید از تصمیمات عجولانه پرهیز نمایند. در اکثر کلان شهرها و شهرهای پیشرفته گروه مشاورین در شهرداری و شورا مشهود است. خوشبختانه در شورای شهر سبزوار نیز تعامل و همکاری بین اعضاء از هر نظر وجود دارد و اکثر تصمیمات هم با اکثریت آراء اتخاذ می شود. بنده در شورا عهده دار کمیسیون های ماده ۱۰۰ و کمیسیون توسعه و عمران هستم.

در خصوص  کمیسیون ماده ۱۰۰ که ریاست آن را بر عهده دارید، توضیح دهید؟

شهروندان سبزواری بر اساس پروانه اخذ شده از شهرداری و نوع تراکم، ساخت و ساز مورد نظر را انجام می دهند و در نهایت در برخی موارد براساس عدم نظارت شروع به احداث بنای مازاد می کنند که پروانه جهت بررسی به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده می شود و در نهایت اعضای کمیسیون هم با بررسی جوانب کار و حفظ حقوق شهروندان و مجاورین حکم و رای نهایی را صادر می کنند. یکی از مواردی که در این کمیسیون به جد پیگیر آن هستیم بحث احداث پار کینگ است متاسفانه در ساخت و سازهایی که صورت گرفته احداث پارکینگ اعمال نشده و این مسئله مهمی است چرا که در آینده ای نه چندان دور با مشکل ترافیک روبرو هستیم کما اینکه الان در سطح کمتری با این معضل درگیر هستیم. اگر خدای نکرده در آینده اتفاقی رخ دهد، با این ساخت و سازها نمی توان وارد کوچه ها شد و خدمات ایمنی را انجام داد. نخستین نگاه ما به این مسئله بحث ایجاد پارکینگ خصوصا در خیابان ها می باشد که باید رعایت شود تا در صورت وجود هر مشکل نیروهای خدماتی بتوانند به ارائه خدمات بپردازند. رفع شارعیت از کوچه ها یکی دیگر از مواردی است که در این کمیسیون انجام می شود. متاسفانه عده ای در ساخت و سازهای خود رعایت شارعیت را نمی کنند و ما ناچاریم جهت حفظ و حقوق شهروندان رفع شارعیت بدهیم، بنده بر این مسئله بسیار حساس می باشم. این مسئله برای خیابان ها مشکل خاصی را ایجاد نمی کند اما در کوچه ها باید این مسئله کاملا رعایت شود، بیشتر بحث ما در کوچه هایی است که آپارتمان های چند واحدی ساخته می شوند و مشرف به خانه های مجاور هستند، چراکه این موضوع امنیت مردم را به مخاطره می اندازد و ما بسیار مصر بر این قضیه هستیم و در واقع رای به تخریب و یا رفع شارعیت می دهیم.

در مورد کمیسیون عمران و کارهایی که در آن انجام گرفته نیز به اختصار توضیح دهید؟

در این کمسیون بر اساس بازدیدها و بررسی هایی که صورت می گیرد و گزارشاتی که مردم به ما می دهند، با اعضای شورا از اماکن مورد نظر بازدید بعمل می آوریم تا اگر بودجه ای جهت آسفالت، تعمیر و جدول کشی، تعمیر و… نیاز داشته باشند، تخصیص دهیم . یکی از این کارهای که در این کمیسیون به جد پیگیری و دنبال می شود بازگشایی خیابان هاست، در این راستا منازلی که در طرح تعریض قرار گرفته اند و قرار است که در آن محدوده بازگشایی صورت بگیرد، مالکین آن منازل دعوت و یک کارشناس از طرف مالکین و کارشناسی نیز از سوی شهرداری انتخاب می شوند تا عرصه و اعیان با نرخ روز محاسبه و به مالک پرداخت شود، رسیدگی به مشکلات محله های مختلف، فضای سبز، مبلمان شهری، ورودی های شهر، کمربندی و هر آنچه که مربوط به عمران شهری باشد در این کمیسیون انجام می شود.صبح سبزوار





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.