اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 24 مرداد 1391 / کد مطلب: 3351 / نظرات: 0

معاون استاندار و فرماندار سبزوار:


تصویب هزار و 725هکتار دیگر از اراضی سبزوار


تصویب هزار و 725هکتار دیگر از اراضی سبزوار معاون استاندار و فرماندار سبزوار از تصویب یک هزار و725 هکتار دیگر از اراضی ملی سبزوار برای توسعه بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سبزوار،مهندس قاسم شعبانی در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی سبزوار با بیان این مطلب، گفت: این مقدار اراضی علاوه بر 2 هزار و 690 هکتار اراضی است که در جلسه کارگروه بخش کشاورزی استان به تصویب رسیده است.

وی خواستار فراهم نمودن همه بسترهای لازم برای واگذاری این اراضی به متقاضیان جهت رونق بیشتر بخش کشاورزی شد و گفت: امید است تا پایان سال جاری این مقدار اراضی به 20 هکتار افزایش یابد.

فرماندار سبزوار در ادامه به مجتمع گلخانه ای  ریوند اشاره کرد و افزود: در این راستا عتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال تسهیلات اولیه برای توسعه بخش کشاورزی برای متقاضیان کشت های گلخانه ای در کارگروه استانی این بخش در نظر گرفته شده است.

وی همچنین سبزوار را مستعد کشت محصولات دیمی از جمله بادام، انگور و... بیان کرد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان، سبزوار می تواند به یکی از شهرستان های موفق در عرصه کشت محصولات باغی و زراعی دیم تبدیل شود.

وی خواستار حل اختلاف اراضی فی مابین منابع طبیعی و مردم شد و گفت: لازم است که برای توسعه بیشتر بخش کشاورزی دستگاه های اجرایی مربوطه این مورد را هر چه سریعتر برطرف کنند.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز در این جلسه به بازدید اخیر برخی اعضای این کارگروه از 3 هزار هکتار اراضی بخش مرکزی حدفاصل نجم آباد و چشمه سیر اشاره کرد و گفت: این 3 هزار هکتار اراضی منطقه ای مناسب برای راه اندازی واحدهای مرغداری و مجتمع گلخانه ای محسوب می شود چراکه دارای و زیرساخت های اصلی آب، برق و گاز می باشد.

محمد جواد ایزدیان از عدم تخصیص تسهیلات به بخش مکانیزاسیون کشاورزی نیز گلایه کرد و خواستار مطرح و حل این موضوع در جلسه استانی توسعه بخش کشاورزی برای ارائه بیشتر خدمات به متقاضیان بخش کشاورزی از سوی فرماندار شد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.