اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 24 مرداد 1391 / کد مطلب: 3344 / نظرات: 0

معاون استاندار خراسان‌رضوی:


طرح پزشک خانواده هفته دولت در سبزوار اجرا ‌می‌شود


 معاون استاندار خراسان‌رضوی در جلسه ستاد راهبردی پزشک خانواده که در سالن ویدئو کنفرانس استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، با اشاره به تشکیل ۶ کمیته برای اجرای هرچه بهتر این طرح در سطح استان، گفت: ۶ کمیته اجرایی به مسئولیت احتشام فر مشاور اجرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کمیته اجتماعی به مسئولیت احمدی مدیرکل دفتر امنیتی انتظامی استانداری، کمیته فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به مسئولیت جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان، کمیته زیرساخت به مسئولیت خلیلی مدیرکل دفتر فن آوری اطلاعات استانداری، کمیته پشتیبانی به مسئولیت جمشیدی مدیرکل بودجه استانداری و کمیته حقوقی به مسئولیت شجاعی رئیس سازمان نظام پزشکی استان خراسان‌رضوی برای اجرای هرچه بهتر طرح تشکیل شدند که جلساتی را نیز برگزار کردند.
غفاری افزود: این طرح در روزهای آتی در چهار شهرستان درگز، سرخس، چناران و خواف به صورت پایلوت در مرحله اول شروع می‌شود و در مرحله بعد نیز شهرهای سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، گناباد و مشهد شروع می‌کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به مراسم افتتاح این طرح خاطرنشان کرد: به امید خدا آمادگی را برای افتتاح طرح در چند روز آینده به ریاست جمهوری یا معاون اول رئیس جمهور اعلام می‌کنیم و انشاالله افتتاح رسمی طرح بین ۲ تا ۸ شهریور ماه برگزار می‌شود.
وی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مزیت‌های این طرح، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این طرح تحقق عدالت در حوزه سلامت و بهداشت خانواده و جامعه است؛ همچنین ارجاع به پزشک متخصص از طریق پزشک خانواده که سبب رهایی یافتن بیماران از سردرگمی و هزینه‌های گزاف می‌شود نیز از دیگر مزیت‌های حائز اهمیت این طرح است.
غفاری ادامه داد: پزشک خانواده به واقع تغییری نرم‌افزاری در نظام سلامت که مسیر درمان بیماران را مشخص می‌کند، ایجاد خواهد کرد و همچنین باید توجه داشت که پزشک خانواده تنها متولی بیماران نیست بلکه متولی سلامت آحاد مختلف جامعه است.
معاون استاندار خراسان‌رضوی جلوگیری از مراجعات غیرحضوری و مکرر به متخصصان بدون ویزیت پزشک عمومی را از دیگر مزیت‌های این طرح برشمرد و تصریح کرد: تشکیل پرونده الکترونیک برای هر فرد و درج سوابق بیماری وی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تعریف شده در این طرح است.
وی در ادامه به ثبت نام تعداد قابل توجهی از پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص و اعلام آمادگی داروخانه‌ها و بیمه‌ها برای مشارکت در اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: ثبت‌نام از این افراد انجام شده و خراسان رضوی برای اجرای این طرح به آمادگی کامل و ۱۰۰ درصدی دست یافته است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به رایگان بودن خدمات این طرح در سطح پزشک عمومی تصریح کرد: بیمه‌ها برای اجرایی شدن طرح پزشک خانواده  آمادگی لازم را دارند و هیچ گونه نگرانی بابت تامین هزینه‌های آن وجود ندارد؛ البته در ماه‌های ابتدایی طرح پرداخت هزینه‌ها به صورت تنخواه است.صبح سبزوار




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.