اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 23 مرداد 1391 / کد مطلب: 3341 / نظرات: 0


اهدای اعضای بدن بانوی بروغنی به چند بیمار


مسئول واحد فراهم آوری پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اعضای 2 بیمار مرگ مغزی شده به نام های عذرا بروغنی ومرتضی روضه خوان به 11 بیمار نیازمند پیوند زده شد
به گزارش سبزوارما به نقل از واحد مرکزی خبر،دکتر ابراهیم خالقی با بیان اینکه نامبردگان بر اثر تصادف فوت شده بودند افزود : در سیصدو سی دومین عمل اهداء عضو از زنـــده یاد عذرا بروغنی 47 ساله که از بیمارستان شهید بهشتی سبزوار به واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی در مرکز پیوند اعضاء دانشگاه معرفی شده بود ‌کلیه های وی به خانم 32 ساله مشهدی و خانم33 ساله بیرجندی به صورت رایگان پیوند شد.
وی گفت : قسمتی از پوست وی نیز برای اهدا به بیماران دچار سوختگی به بیمارستان امام رضا (ع) ارسال گردید و به خانم 33 ساله اهل زابل و آقای 32 ساله اهل زاهدان که دچار سوختگی شده بود اهدا شد.
خالقی همچنین گفت : ‌قرنیه های این زنـــده یاد هم برای اهداء به بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) ارسال شد .
مسئول واحد فراهم آوری پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره سیصدوسی سومین عمل اهداء عضو هم گفت : در این عمل ، اعضای زنـــده یاد مرتضی روضه خوان 27 ساله که از بیمارستان شهید هاشمی نژاد به واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی در مرکز پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی مشهدمعرفی شده بود در بیمارستان منتصریه این شهر پیوند زده شد.
دکتر خالقی افزود : ‌کلیه های این مرحوم به خانم 42 ساله نیشابوری و خانم29 ساله اهل مه ولات ، ‌قسمتی از پوست وی برای اهدا به بیماران دچار سوختگی به بیمارستان امام رضا (ع) ارسال گردید و به خانمی 24 ساله از مشهد پیوند زده شد .
او با اشاره به اینکه قرنیه های این مرحوم هم برای اهداء به بیمارستان خاتم الانبیاء ارسال شد افزود : ‌کبد زنده یاد مرتضی روضه خوان نیز به بیمارستان نمازی شیراز فرستاده شد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.